zondag 21 juni 2020

Country Diary Pagina's 31 t/m 48

Pagina 31
Een kantje met daaronder een plaatje en erop een sticker die ik eerst op een stukje kraftpapier heb geplakt.
 Pagina 32
In plaats van een stuk boektekst heb ik het recept van groentenquiche op deze brede belly band geplakt.
 Carol gebruikte voor op de tag een sigaren plaatje? Ik vond het erg veel op een Verkade plaatje lijken en kon me herinneren dat er in een Flow een paar moesten staan.
Ik heb alle Flows en twee vakantieboeken door gekeken, maar mooi geen plaatjes.
Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen, maar toen herinnerde ik me dat ik eens met zo'n plaatje een  tag had gemaakt voor een prompt.
De blogpost daarvan bevestigde dat ik het niet gedroomd had en ik had er zelfs bij gezet dat het uit een Flow vakantieboek kwam, kijk dat vereenvoudigde het zoeken.
Maar ik kon het nog steeds niet vinden in de vakantieboeken.
Uiteindelijk heb ik de plank waar de Flow'sop staan helemmaal leeggehaald en toen bleek ik nog een derde vakantieboek te hebben, wat achter een map terecht gekomen was...
En in dat vakantieboek stonden inderdaad Verkadeplaatjes! en kon ik verder met de tag :-)
op de achterkant van de tag is een pocket waarin weer twee kleine tags zitten.
 Pagina 33
De andere helft van het handgeschepte papier.
Ik wilde graag dit pompoenplaatje op deze pagina hebben, ook al staat er het woord juni op.
 Pagina 34
Een belly band van een stukje gescheurde boekpagina werd bij mij dus een gescheurd recept.
Er stonden ook heel wat vleesrecepten in de agenda, maar die wilde ik natuurlijk liever niet gebruiken, maar gelukkig was het recept van vruchtentaart goed geschikt voor de belly band.
 Er zit een tag met een Verkade plaatje achter.
 Pagina 35
We hadden laatst futen met jonkies gezien en toen ik in een agenda dit plaatje zag wilde ik het gelijk gebruiken voor deze pocket.
 Erin zit een supergrote tag, waaraan twee Verkade plaatjes hangen.
De kleine tags in de pocket aan de onderkant heb ik uit creme kleurige kaart geknipt omdat ik dat er beter bij vond passen dan witte tags.
Eigenlijk hoort er op de achterkant ook nog een pocket waar notitiepapier in zit, maar dan werd het veel te dik om nog in de pocket te passen, dus dat heb ik achterwege gelaten.
 Pagina 36
Weer een supergrote, dubbele, tag
In de tutorials  zat hij in een pocket die gemaakt was van een groot theezakje.
Omdat hij veel te groot was voor mijn theezakjes heb ik van een restje van het handgeschepte papier een belly band gemaakt waar hij stevig vast hangt.

 Pagina 37
In de tutorials bleef deze pagina leeg, ik heb er een plaatje in geplakt.
 Pagina 38
In de tutorials zat er een sticker op deze pagina en dat werd bij mij dit kleine plaatje.
 Pagina 39
De belly band werd gemaakt van een boekpagina, dus dat heb ik ook gedaan.
Het is tevens een pocket waar een tag in zit die gemaakt is van een dubbelgevouwen indexkaartje.
Het plaatje met de bij kan omhoog en omlaag schuiven en erachter zit een envelop die weer gemaakt is van een MB pagina.

 in de envelop zit een briefkaart, die maakt de envelop wat steviger.

 De indexkaart tag en het schuivertje dat nu een stuk lager is.
 Pagina 40
Een simpel klein plaatje, het valt me nu wel op dat ik vaak voor blauwe plaatjes kies lol
 Pagina 41
De achterkant van het vetvrije papier zakje is net zo'n pocket en ook hier zit een vlinder boekenlegger in.

 Pagina 42
In de tutorial zaten op deze pagina met schrijfpapier 4 plaatjes, maar ik vond 3 mooier.
 Omdat ik de onafgewerkte achterkant niet mooi vond heb ik nog 3 plaatjes gezocht en die er tegenaan geplakt,zodat er op beide kanten nu plaatjes te zien zijn.
 Pagina 43
Nog een cirkelbloem, die vind ik erg leuk om te maken.
 Pagina 44
Natuurlijk kende ik ook geen repair tags en die heb ik dus ook uitgeprint om zo de tag te maken die achter deze tuckspot kwam.

 Pagina 45
De andere kant van de pagina uit de MB agenda
 Pagina 46
en de achterkant ervan.
 Pagina 47
Deze pagina bleef leef en toen heb ik er dit plaatje opgeplakt.
 Pagina 48
Op de laatste pagina werd een boekpagina geplakt.
Ik heb twee pagina's uit de agend's genomen en die tegen elkaar aangeplakt en ze toen met washi tape (en lijm) aan de pagina bevestigd.

 Als je de hinge page openslaat zie je nog een klein plaatje.
Naast pagina 48 is de binnenkant van het kaft en die is op dezelfde manier gemaakt als die aan de voorkant.
Een grote pocket gemaakt van een agenda pagina
 met daarin een tag van een MB pagina


1 opmerking:

Margriet zei

Zo vervelend als je iets niet kunt vinden en je weet zeker dat je het wel hebt! Mooi dat je die flow terugvond, want die vergaderplaatsen zijn erg leuk hier voor. Volgens mij heb ik die ook.....ergens.....