zaterdag 20 juni 2020

Country Diary pagina's 11 t/m 20

Pagina 11
Voor deze tuckspot knipte ik dit mooie irisplaatje uit een agenda.
 De tag maakte ik van een pagina uit de Marjolein Bastin agenda.

 Er werden ook een aantal briefkaarten gebruikt.
Gelukkig heb ik een goed briefkaartenstempel, een hele stapel indexkaartje en een postzegelpons, waar ik zelf de briefkaarten mee gemaakt heb.
Om de plaatjes voor de postzegel niet nog kleiner te maken, heb ik deze keer de postzegels helemaal geponst, i.p.v een stukje witte kaart waar ik een rechthoekje opplak zodat er een wit randje omheen zit.
Om de briefkaart wat meer uit te laten komen tegen de witte achtergrond heb ik de rand geinkt.
 de tuckspot met de tag en briefkaart erachter.
 Pagina 12
Een moneyenvelop had ik ook al niet, dus maakte ik er eentje van kraftpapier.
Tickets had ik inmiddels op voorraad, net als geverfd verbandgaas.
Ik ben lid van Nina Ribena's FB groep met een meterslange naam, maar daar staat in de files een document met 3 vellen met woorden/zinnetjes.
Die heb ik uitgeprint en als er woorden/zinnetjes nodig waren, heb ik die vellen ervoor gebruikt.
Voor dit ticket koos ik het woord joy.
 Pagina 13
Deze pagina bleef leeg in de tutorial, maar ik plakte er deze winde's op, in het blauw vind ik die toch zo mooi. Ze doen me aan São Miguel denken, daar groeien ze overal.
 Pagina 14
Van weer een MB agenda pagina maakte ik deze envelop
 Hij zit aan de pagina vast met deze paperclip.
Die maakte ik vrij laat op de avond en daarna ging ik naar bed.
Toen ik daar lag te lezen, bedacht ik me ineens dat ik het verkeerd aan de paperclip had vastgemaakt en dat het plaatje nu boven de pagina uit zou steken, i.p.v. op de pagina te vallen.
Ik ben gelijk weer naar beneden gegaan om te kijken of ik het plaatje nog los kon krijgen om het alsnog goed te maken en wonder boven wonder lukte dat!
Daar was ik erg blij om want ik wilde erg graag dit plaatje hebben, omdat er op de envelop ook blauwe druifjes staan.
op de envelop zijn ook nog wat gele bloemetjes te zien en daarom maakte ik voor in de envelop een briefkaart die ik geel inkte en een gele postzegel gaf.
 Pagina 15
Voor het envelopje op deze pagina gebruikte ik een plaatje waar ook een envelopje op staat.
Omdat dat envelopje roze was heb ik de envelop roze geinkt en een postzegel met roze bloemetjes gemaakt.

 Pagina 16
Een pagina van handgeschept papier en daar had ik zowaar een A4 vel van, waarvan ik de lichtgele kleur ook nog bij dit journal vond passen.
Zoals in de tutorial maakte ik er een venster in en plakte ik er een randje kant onder, maar van dat kant ben ik niet echt weg.
 Pagina17
De achterkant van de venster pagina heb ik opgevrolijkt met kleine plaatjes van blauwe winde's.
 Pagina 18
Door het venster van pagina 16 zie je dit plaatje, wat tevens een pocket is.
 In de pocket zit een tag met ook weer een pocket erop.
 Pagina 19
In de tutorial werd een glassine envelopje gebruikt. Dat werd embossed en geinkt.
Ik heb een gewoon envelopje genomen en nu kon ik eindelijk ook een een embossingplaat gebruiken.
Die kocht ik omdat er stempels bij zaten, maar nu kwamen ze dus van pas.
Een opgevrolijkt indexkaartje.
De tekst zit op zi'n kop omdat ik de uitgescheurde vorm zo mooier vond passen, en het maakt toch niet uit want ook als het goed staat is het volstrekt onleesbaar :-)
 Dit is een dubbelgevouwen kaartje, aan de binnenkant kun je dus dingen opschrijven.
 Pagina 20
In een van de oude Flows zat een soort noteboekje en daar heb ik een pagina uitgehaald om voor deze pagina te gebruiken.
 Het motief is wat fel, maar het heeft bloemen en zit toch naar binnen gevouwen.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat een prachtig journal wordt dat!