zaterdag 20 juni 2020

Country Diary Pagina's 21 t/m 30

Pagina 21
Op deze pagina had Carol 2 kleine bijen geplakt of gestempeld.
In de agenda's stond een rand met bijen waar ik de week uitgeknipt heb en er nog een ander plaatje met bloesem en een bij, bijgeplakt heb.
 Pagina 22
Deze dubbele enveloppagina was een ramp.
Gelukkig heb ik de voorkant als laatste gedaan, want het ging helemaal de mist in
In de agenda's stond geen pagina met papier dat geschikt was om als achtergrond in de enveloppen te gebruiken, dus koos ik een vel uit een Action blok.
Maar dat was vrij stug en toen ik het in de enveloppen schoof, scheurden die helemaal uit...
Gelukkig kon ik ze vrij goed van de pagina loskrijgen zonder de pagina al te veel te beschadigen.
De enveloppen gingen de prullenbak in en er kwamen 2 nieuwe. Daar heb ik eerst het papier ingeschoven en ze toen pas aan elkaar geplakt en daarna het journal weer in.
In de agenda's staan ook wat dierenplaatjes en i.p.v. bloemen heb ik er daar een paar van gebruikt.
 In de tutorials zit er kant op de indexkaarten, maar ik heb een rand geponst.
 De flap van de enveloppen is een tuckspot, waar ik een stukje van hetzelfde papier opgeplakt heb.
Erachter zit een briefkaart
 Pagina 23
Carol stempelde 3 bladstempels van Tim Holtz, ik stempelde er 3 van de Action :-)
 Pagina 24
Op deze tuckspot plakte ik nog een uitgeknipte vlinder en een stickertje.
Erachter zit een briefkaart
 Pagina 25
Eigenlijk geen pagina, maar een envelop in het midden van het journal.
Carol maakte die van behangpapier en dat heb ik ook gedaan.
Dit behang heb ik ooit eens gehaald voor mijn theepottenwinkeltje en het stukje dat nog over was heb ik altijd bewaard en nu vond ik het wel mooi in dit journal passen.
 Op de achterkant van de envelop is een pocket van een stuk patroontekenpapier.
Ik had het plaatje van de kikker er al opgeplakt toen ik deze regel zag op een van de tekstvellen.
 Pagina 26
Van een boekpagina maakte ik deze lange envelop
 die op de achterkant een ticket heeft als een soort sluiting.
 Pagina 27
De flap van de envelop hangt over deze pagina heen en verder heb ik alleen nog een plaatje geplakt.
 Pagina 28
Ik ben gek op paddenstoelen, dus deze rand was perfect voor deze randpocket.
 In de tutorial maakte Carol gebruikte Carol een boek voor de kaart met beschrijving, maar omdat ik agenda's gebruik had ik natuurlijk geen beschrijving bij de plaatjes.
Wel stonden er in een agenda recepten en die combinatie vond ik ook wel leuk, dus knipte ik rozenbottelplaatjes en het recept van rozenbotteljam uit voor de kaart.
Ernaast ligt een klein, dubbel envelopje
 wat ook nog eens een keer een pocket is met een klein kaartje erin.
 Pagina 29
Voor deze pagina gebruikte Carol een heel groot, leeg theezakje.
Ik heb nog nooit zo'n groot zakje gezien en natuurlijk heb ik die ook niet in huis (eigenlijk had ik best veel niet :-) )
Maar ik had nog wel een doosje thee die al eeuwen over datum is en die ik gebruikte voor papier te verven dat ik gebruikte voor mijn poppenhuizen.
Ik maakte een theezakje los en zag toen dat het dubbel was en toen heb ik daar een pocket van gemaakt.
Net al Carol heb ik er ook op gestempeld.
 Uiteraard had ik geen seed packages, dus die heb ik ook opgezocht en uitgeprint. Het kleine kaartje had ik wel en daar zit weer een stickertje op.
 Pagina 30
De andere kant van het papiertje uit het Flow notitieboekje.


2 opmerkingen:

Margriet zei

Erg leuke details allemaal. Dat theezakje is ook erg leuk om te gebruiken!

trompke zei

Wat een prachtig journal is dit!