zaterdag 20 juni 2020

Country Diary pagina's 1 t/m 10

Met de materialen die ik in huis heb, heb ik zoveel mogelijk de tutorials proberen te volgen.
Op de binnenkant van het kaft is een hele pagina uit een agenda zo geplakt dat het nu een pocket is.
 Naast de 3 agenda's heb ik ook nog een stapeltje pagina's uit een Marjolein Bastin agenda. Die heb ik ooit eens gekregen van Ineke (Kootje) en die heb ik gebruikt wanneer er in de tutorials boekpagina's werden gebruikt.
Van een pagina maakte ik een dubbele tag die in de pocket zit.

Pagina1
Het journal in de tutorials is vintage achtig, gemaakt op papier dat gekleurd is met koffie/thee.
Ik wilde het liever wat frisser en heb gewoon witte pagina's genomen en de randen groen geinkt.
Voor deze pagina maakte ik een librarypocket met daarin 3 kaartjes die als freebie op de FB Group staan.
Carol gebruikte cheesecloth, maar omdat ik dat niet heb, nam ik een verbandgaasje en dat heb ik gekleurd met distress inkt, wat prima werkte.
De beschrijving komt uit een woordenboek.
 Pagina 2
Carol had hier een uitgeprinte quote, maar ik heb nog een velletje met stickers liggen en daar heb ik er eentje van gebruikt.
Pagina 3
I.p.v. een boekpagina gebruikte ik hier weer een agendapagina
 Pagina 4
De achterkant van de agendapagina.
 Pagina 5
In de tutorials bleef deze pagina leeg.
Ik heb eerst alles van de tutorials gemaakt en omdat het journal toen al best dik was, maar ik toch wat op de lege pagina's wilde hebben, heb ik die zoveel mogelijk plat gehouden.
Hier heb ik een hele pagina uit een agenda opgeplakt.
 Pagina 6
Van quest cheques had ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik ze in huis heb.
Gelukkig is er op het internet van alles te vinden en toen heb ik er zelf maar een paar uitgeprint om een tag van te kunnen maken die in de flip-pocket past.

 Pagina 7
Op deze pagina zit eigenlijk een gelamineerde bloem van een hortensia als tab, maar ik heb geen lamineer apparaat en ook geen gedroogde hortensiabloemen.
Ook wilde ik liever geen uitstekende tabs, dus heb ik een ticket opgeplakt.
Er worden een aantal keren tickets gebruikt, maar ook die had ik niet.
Wel had ik in een heel oud setje kerststempels (Action) een ticket zitten met in het midden prettige kerstdagen.
Dat stukje heb ik eruit geknipt en nu heb ik een hartstikke goed ticket stempel!
Uitgeknipt bloemetje erop en klaar.
 Pagina 8
Een uit een agenda geknipt plaatje.
 Pagina 9
Carol gebruikte hier een glassine zakje, wat ik natuurlijk ook niet had :-)
Maar ik had vetvrij papier en daar heb ik zelf een zakje van gefreubeld.
In de tutorials zaten er tags in, maar bij de laatste Flow die ik in Parijs kocht, zaten 3 boekenleggers met vlinders erop en die vond ik perfect voor dit journal, dus heb ik het zakje zo gemaakt dat de boekenlegger er mooi in past.
 Aan de achterkant zijn de namen van de vlinders te lezen.
 Pagina 10
De meeste foto's heb ik gemaakt met de elementen los op de pagina, daarna deed ik ze in een doosje en pas toen alles af was ben ik ze vast gaan plakken.
Dit werd aangeraden door Carol en het werkt inderdaad een stuk makkelijker, dan in een steeds dikker worden journal.
Toen ik de foto van de cirkelbloem maakte dacht ik dat ik een steel van zigzagband erbij zou plakken, maar toen ik het journal af ging maken heb ik dat achterwege gelaten.

1 opmerking:

Margriet zei

Heel erg mooi en die agendapagina’s passen er heel mooi bij! Het is dat ik nog zo veel half afgemaakte journals heb liggen, anders........