donderdag 18 juni 2020

Country Diary de basis

Laatst stond er in de aanbevolen filmpjes bij YouTube eentje met de titel Country Diary (kanaal van Carol Tinson) en uit nieuwsgierigheid keek ik het filmpje.
Dat vond ik leuk en toen ik zag dat het een serie tutorials was ben ik verder gaan kijken en besloot ik om er zelf ook een te maken, maar dan niet zo vintage :-)
Al jaren heb ik 3 agenda's bewaard (uit de tijd voordat ik kattenagenda's van Francien kocht) omdat ik de tekeningen erin zo mooi vond.
Toen we vorig jaar de zolder helemaal opgeruimd hebben, nam ik ze mee naar mijn kamer, waar ze ook meer als een jaar stof lagen te vangen.
Maar ik vond ze helemaal perfect om de country diary mee te gaan maken.
 De basis van het journal is een schetsboekje in A5 formaat en zoiets had ik ook nog liggen!
Het journal in de tutorial werd bekleed met handgeschept papier met bloemen erin, maar dat heb ik niet.
Wel heb ik nog heel veel quilt lapjes liggen en deze koos ik uit om het kaft mee te bekleden.
In de tutorials wordt eerst alles gemaakt voordat de signatuur ingebonden wordt en dat heb ik dus ook gedaan.

2 opmerkingen:

trompke zei

Prachtige journals worden dat. Ben benieuwd wat er allemaal in komt.

Margriet zei

Ik zag al dat je ook de pagina’s laat zien, ik ben erg benieuwd!