donderdag 2 april 2020

Collage 1

Eigenlijk is Collage 1 een verkeerde titel, want ik knip en plak al mijn hele leven en het is mijn favoriete techniek om te doen, maar dit is de eerste opdracht van de "5 prompt collage challenge" van Margarete Miller.
Gisteren kwam er op het Youtube kanaal van Hanny een filmpje waarin ze met deze challenge begon en ik vond dat zo leuk dat ik besloot om ook mee te doen.
Eerst heb ik nagedacht waarin ik zou gaan plakken, maar aangezien ik al 4 kleuren gluebooks (wit, groen, rood, blauw) gemaakt heb ik boekenweekgeschenken en ik nog zo'n vreselijk slecht boek (gezien de feiten van Griet op de Beck) had liggen, leek het me logisch om die ervoor te gebruiken.
Margarete Miller werkt met vintage afbeeldingen, ik ben niet into vintage, maar ik heb wel 3 arhiefbakken vol met plaatjes die ik ga gebruiken.
De challenge werkt als volgt: je krijgt 5 prompts die je moet gebruiken en er is 1 bonusopdracht die je in de plaats van een van die prompts kunt gebruiken.
Daarnaast kun je nog pattern paper, stempels, washitape en een embelishment gebruiken.
Ik heb besloten om naast de prompts ook de bonus te gebruiken, gewoon omdat het mijn journal is en ik dat leuk vind.
We zijn inmiddels al aangekomen in week 14, dus ik ben nu bezig met een inhaalslag.
De prompts voor  week 1:
- Something that represents time : de grote klok
- Something that blows in the wind : paardenbloemzaadjes
- Thread(s) or a piece of fabric : stukje groene stof
- An animal : panda
- Something out of the recycle bin : het stukje groen met roze bloemen
- Bonus: A postage stamp : ik nam eentje waar roze en groen inzit omdat ik die kleuren al op de pagina had.

En ik denk dat ik er nog het weeknummer bij ga plakken.


3 opmerkingen:

Margriet zei

Heel leuk geworden! Ik gebruik/laat weg wat ik wil van de prompts, het moet wel leuk blijven hoor ;-)

trompke zei

Een echt "Jolande". Ik vind m mooi!

Jolande zei

Vroeger zou ik daar dus heel sterk aan vasthouden, tegenwoordig doe ik ook gewoon waar ik zin in heb :-) Ouder en wijzer lol