woensdag 7 december 2016

Mission Inspiration December

De laatste MI van dit jaar is ook af en daarmee heb ik alle Missions van dit jaar op een kleine kaartjes weten te krijgen,
Misschien dat ik volgens jaar weer mee doe, maar dan in een groter journal.

1. Cover your page with book page fragments
Nou dat was niet al te moeilijk. Wat me wel opviel toen alle stukjes op het kaartje zaten is dat, alhoewel de pagina's uit het zelfde boekje komen de dikte van de letters verschillend is.
Het was me nooit opgevallen, tot nu.
 2. Add a thin layer of paint or gesso.
Uiteraard heb ik voor gesso gekozen, want wat is een Mission zonder gesso hahaha
 3. Apply texture paste through a stencil
Ik was mijn dunne texture paste zo zat en aangezien mijn zelfgemaakte binnen geen tijd helemaal verdroogd was, heb ik vrijdag bij Schleiper een tube van dat spul meegenomen.
Een voor mij onbekend merk, het was niet al te duur, maar ik dacht als het in een tube zit zal het wel niet al te vloeibaar zijn.
En het is een goede aankoop geweest, want het heeft een mooie dikte en smeert als boter.
Lastig te zien, dat wit op wit, maar aan de bovenkant van het kaartje heb ik een sterrenstencil gebruikt.
 4. Spritz with ink or colour.
Ik wilde wel eens een keer spray van verf maken, maar dat is me niet zo goed bevallen.
Ik kreeg grote vlekken, misschien had ik verder af moeten gaan staan, maar ik had geen zin om mijn halve kamer blauw te sprayen.
Eerst dacht ik nog ik gooi dit kaartje weg en doe het overnieuw, maar ben er toch mee verder gegaan.
 5. Add patterned paper shapes
Van een restje scrappapier van de DD scheurde ik twee sneeuwheuveltjes.
 6. Addjournaling or scribbles
Om de sneeuwheuvels wat beter uit te laten komen scribblede ik met mijn witte gelpen langs de randen en maakte ik wat sterren in de lucht.
 7. Add a festive focal image or two!
Ik had niet echt een festive focal point dat op het kaartje paste, maar ik had nog wel een vel met dikke karton stickers (van de Action) liggen en daar heb ik deze plaatjes vanaf gehaald.
 9. Apply a title or a quote
Met zwarte inkt stempelde ik de woorden Peace & Joy als titel?
 10. Finish wit a border of your choise.
Met witte inkt maakte ik een hele subtiele rand langs het kaartje.
 8. Apply a little bling or sparkle
Deze stap was ik niet vergeten, maar had ik naar het einde verschoven omdat het voor de stappen 9 en 10 toch niet meer uit zou maken.
Ik maakte deze Mission 5 december 's middags. Op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas had ik glittergel staan en ik hoopte dat ik die 's avonds van de goede Sint zou krijgen :-)
Ik kreeg inderdaad twee flesjes: wit en zilver en die kon ik toen mooi gebruiken om deze Mission af te werken.
Op de boom maakte ik wat ballen zilver en de kerstman en sterren kregen wat witte glitter.
Ondanks de grote vlekken vind ik het toch een geslaagd kaartje geworden.
Als je het in het echt ziet lijkt het meer op een donkere lucht met sneeuw dan op de foto.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik spray altijd in een grote doos.....ik heb de spray 1 keer op mijn muur gehad....dat wil ik nooit weer ;-)
En soms wil een beetje deppen als de spray nog nat is ook wel helpen!
Ik vind het toch een hele mooie Mission geworden!

Jolande zei

Ik spray dus ook in een doos :-) en ik heb de vlekken ook gedept, ik denk dat de verf misschien nog meer verdund had moeten worden.