woensdag 15 juli 2020

Quarantaine Quickie 80 t/m 90

Mike schreef op FB dat hij na de honderste QQ zou stoppen en dat kwam mij heel goed uit, want dat was ik zelf namelijk ook al van plan.
Ik heb gewacht tot alle onderwerpen bekend waren zodat ik in een keer alle plaatjes bij elkaar zou kunnen zoeken.
De afgelopen dagen heb ik dus een inhaalslag gemaakt.

#80 NO ENTRY
Ik moest gelijk aan het verkeersbord denken, dus dat heb ik toen gemaakt van stukjes gekleurd papier.

 #81 MADE TO MEASURE
Deze meneer is vast bezig iets op maat te maken.

#82 DOGGY BAG
Als ik het woord doggy bag zie moet ik altijd denken aan de eerste keer dat Jasmine's Canadese grootoutders bij ons op bezoek waren.
We gingen Chinees eten en er was het een en ander over, dus vroegen ze om een doggy bag.
Wij kenden het verschijnsel wel van onze reizen, maar in het restaurant hadden ze er nog nooit van gehoord en hadden geen flauw idee waar het over ging :-)
Voor dit kaartje heb ik gewoon een hondenkopje op een tas geplakt.

# 83 SUNRISE, SUNSET
Op de plaatjes van een zonsopgang en een zonsondergang heb ik een stukje tekst van het lied sunrise, sunset uit Fiddler on the roof geplakt.

#84 WINGING IT
Iets gewoon maar doen zonder veel oefenen of voorbereiding is de eigenlijke betekenis van Wingin it, maar ik vond deze twee auto's met vleugels en heb die gebruikt voor dit onderwerp.

#85 ROSE GARDEN
Altijd als ik rose garden hoor of lees moet ik aan het lied "I'll never promised you a rose garden" denken, dus daar heb ik een kaartje van gemaakt.



#86 DO IT YOURSELF
Dit vond ik een hele lastige om een plaatje bij te vinden.
Uiteindelijk vond ik in een O Magazine een plaatje waarin een muur geschilderd werd en daar heb ik een stukje uitgeknipt.
Er stonden een paar benen op, maar daar heb ik de verfroller en de Y overheen geplakt.

#87 TIE DYE
Tie dye is zo niet meer in de mode en het lukte dan ook niet om er een plaatje van te vinden.
Uiteindelijk zag ik in een O Magazine een stukje van een jurk met tie dye, maar omdat ik daar verder niets mee kon heb ik het gewoon zo maar uit de pagina geknipt en opgeplakt.

#88 AIDE MEMOIRE
Wij hebben in de computerkamer een weekplanner bord hangen om dingen te onthouden, dus vond ik dit plaatje van een Daphne's Diary weekplanner wel leuk voor op dit kaartje.

#89 ALL SYSTEMS GO
Ik weet niet of ze het in een cockpit ook zeggen, maar ik kan het me voorstellen dat ze het wel doen.
In elk geval op mijn kaartje zeggen ze het.

 #90 PEARLY GATES
Vroeger keek ik af en toe wel eens een aflevering van  "Inside the Actors Studio en op het einde werden er dan altijd dezelfde 10 vragen gesteld aan de acteur of actrice die in de studio te gast was.
De laatste vraag was altijd: "If heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?"en daar moest ik aan denken toen ik dit onderwerp zag.
In onze tv gids staan altijd een soort cartoon achtige raadsels en dit was een half god, vandaar dat ik hem helemaal links geplakt heb.



2 opmerkingen:

Margriet zei

Iemand anders gaat door met de opdrachten las ik! Maar 100 is wel een mooi punt om te stoppen

Jolande zei

Ja en die zijn nog onbegrijpelijker als die van Mike, dus het was geen enkel probleem om te stoppen :-)