woensdag 9 maart 2016

Mission Inspiration March 2016

1. Apply a layer of black/white gesso
Dit was een mooie gelegenheid om de zwarte gesso uit te graven en af te stoffen :-)
2. Add white/black paint opposite of your gesso.
Zwarte gesso, dus witte verf. Ik wist natuurlijk wat mijn focal image ging zijn en daarom heb ik alleen maar horizontale strepen gebruikt.
 3. Add illegible scribbled words.
Dat deed ik met een witte gelpen.
4. Add grocery receipt fragments
Gelukkig slingerde er nog ergens een bonnetje van AH, daar heb ik kleine reepjes van afgescheurd en ook alleen maar horizontaal opgeplakt.
5. Add patterned paper shapes.
Ik koos voor deze zwart/witte bloemetjes omdat ze er ook zo  'scribbled' uitzien.
 6. Add focal/collage image.
Deze hand met pen komt uit het flightmagazine dat ik afgelopen zondag meebracht toen we terugvlogen uit Porto.
Ik vond het perfekt passen bij het zwart/wit én bij de onleesbaar geschreven woorden.
Omdat wij horizontaal schrijven heb ik alles in die richting proberen te houden.
7. Make marks with credit card.
Dit heb ik heel simpel gehouden en alleen een soort frame gemaakt met witte verf.
 8. Apply one highlight colour through stencil.
Hiervoor koos ik aqua. Ik heb eens een goedkoop setje stencils gekocht en daar zat dit script stencil bij en dat kwam hier nu heel goed van pas.
 9. Add journaling, quote or phrase.
Dat heb ik uitgeprint. Het lettertype is Calligraphy Pen :-)
10. Add drips/splatters with metallic/mica paint.
Drips vind ik nog erger dan splatters, dus werden het de laatste.
Ik heb een heel klein waaier penseel en daarmee heb ik met silver metalic paint splatters gemaakt.
Ze zijn heel klein, maar ze zijn er wel.
Mission completed!

1 opmerking:

trompke zei

Mooi om de opbouw te zien ;-)