woensdag 10 augustus 2016

Mission Inspiration July

Voor deze MI heb ik eerst een focal image gezocht en daar zoveel mogelijk omheen gewerkt met alle stappen.

1. Apply a base page colour with a baby wipe.
Ik heb voor grijs gekozen omdat het neutraal is en de focal image er mooi op zou passen net als alle andere dingen die in de volgende opdrachten komen.
 2. Glue tissue or napkin fragments.
Dat werden een paar kleine stukjes van een servetje.
 3. Add a thin layer of white gesso or paint.
Ik heb verdunde witte verf genomen, omdat er nog op geschreven moest worden en op gesso gaan mijn pennen altijd kapot.

 4. Add texture past through a stencil.
Ik was van plan om 3 vlindertjes te maken, maar het was al zo'n gedoe om er 2 een beetje fatsoenlijk op het kaartje te krijgen, dat ik het zo wel mooi genoeg vond.
 5. Add two contrasting colours.
Met een kwastje en water heb ik de vlindertjes ingekleurd met Neocolors II krijtjes.
Ik nam rood en groen omdat die voorkomen in de Focal Image.
 6. Adhere book text fragments
Die heb ik op de stukjes servet geplakt, maar ik vind het jammer dat de stukjes servet zo 'vaal' geworden zijn door de witte verf.
 7. Stamp image/patterns
Op mijn focal image staat ook een roos en daarom heb ik langs de randen een paar roosjes gestempeld.
 8. Add focal image or shape.
En zo paste het plaatje mooi op het kaartje.
Omdat we een songtekst moeten gebruiken heb ik uit mijn song mapje een plaatje gezocht dat op dit kaartje zou passen.
 9. Add hand written song lyrics quote.
Dat komt uit "Lady in red" van Chris de Burg en ik heb het vanaf de vlindertjes geschreven als een soort spoor.
 10. Finish with a border of your choise.
Met een zwarte stift heb ik heel simpel een zwart randje om het kaartje gemaakt.




Ook dit kaartje vind ik wel aardig geworden.
En nu ben ik weer helemaal bij met alle Mission Inspiration!

2 opmerkingen:

trompke zei

Heel mooi Jolande! Leuk om al die stappen te zien.

Margriet zei

Ja, heel mooi!