vrijdag 12 augustus 2016

Kaartje 225

Het komt regelmatig voor dat je bij challenges modeling past moet gebruiken, maar het spul dat ik heb daar is bijna niet mee te werken.
Het is erg dun en daarom moet ik eerst altijd een beetje uit de pot halen en dat laten liggen, zodat het alvast wat vaster kan worden.
Als ik het te lang laat liggen wordt het brokkelig en kan ik het niet meer gebruiken, maar als het nog te dun is loopt het onder de stencils door.
Voor een Jam opdracht moest ik ook modeling past gebruiken en ik was het gedoe nu zo beu, dat ik gisteren eerst maar eens zelf modeling paste heb gemaakt.
Na een testje door een stencil, dat goed ging heb ik HET stencil gepakt, dat is best lastig met al die kleine gaatjes, maar het ging prima!
Voortaan gebruik ik dus wel mijn eigen gemaakte modeling paste.

2 opmerkingen:

trompke zei

Ziet er goed uit. Ik maak soms ook zelf modeling paste. Werkt net zo goed als die dure gekochte.

Jolande zei

Bij mij werkt het beter :-)
Dat spul is inderdaad hartstikke duur, ik kan hier alleen Liquitex kopen en dat is 12 euro voor een miezerig klein potje, nou daar kan ik heel wat spul zelf voor maken.
Nu heb ik bakin soda gebruikt, dat vind ik nog wat aan de korrelige kant, maar het geeft wel veel texture (niet dat ik daar nou weg van ben hahaha) als dit op (of niet meer goed) is wil ik babypoeder proberen, dat lijkt me wat fijner van structuur.