dinsdag 9 augustus 2016

Mission Inspiration August

De opdrachten voor de Mission Inspiration voor augustus werden deze keer door Shel C gegeven.
Eindelijk eens een keer geen gesso, geen modeling past en geen splashes/drippings!!!
Ik vond deze opdracht leuk om te doen.

1. Glue torn fragments of map or atlas.
Hiervoor heb ik een map uit een flight magazine genomen.
2. Sprinkle some confetti and spray ink over.
Uit de perforator heb ik confetti gehaald en dat over het hele kaartje gestrooid.
Inkt heb ik niet en daarom heb ik met ecoline gesprayed.
Het is de bedoeling dat de confetti als een soort mask fungeert, maar dat werkt net goed, want door de kracht van het sprayen worden de kleine stukjes weggeblazen en wat wel blijft liggen wordt zo nat, dat de inkt er doorheen gaat en alsnog het onderliggende papier kleurt.
Kategorie leuk in theorie maar een ramp in de praktijk.
3 Add rubber stamping
Omdat ik wist wat de volgende opdrachten waren, wilde ik iets van gras aan de onderkant stempelen en hoera, ik bleek een klein inchie stempeltje te hebben met gras.
 4. Paint or add an image of a tree.
ik heb hem eerst op papier getekend, dat met potlood overgetrokken en toen geschilderd met verf.
 5. glue on some thread, twine or string.
Op het grasstempeltje stond ook een bloemetje wat uiteraard ook groen gestempeld was.
Dat vond ik niet zo mooi en daarom heb ik van geel katoendraad hele kleine rondjes gemaakt en die op de groene bolletjes geplakt, als bloempjes.
 6. Add a colouring book focal image
Degene die deze keer de opdrachten gaf ging er van uit dat iedereen een of meerdere kleurboeken voor volwassenen heeft liggen, nou ik dus niet.
Ik heb al járen een aantal kleine mandala kleurboekjes, dus heb ik toen ik de opdrachten zag en wist dat er een boom moest komen, naar iets gezocht dat bij een boom zou passen.
Eigenlijk was er niet echt iets dat er goed bij zou passen, totdat ik deze mandala met appels en peren zag
 ik heb de appels rood gekleurd, uitgeknipt en opgeplakt.
 7. Make circle marks with a paper tube.
Een toilet- of keukenrol is verhoudingsgewijs veel te groot voor dit kaartje en daarom heb ik het dopje van de mini mister genomen om een soort van wolkjes te maken.
 8. Add shadows & highligts with black and white.
Ik heb een keer een zwart aquarelpotlood gebruikt, maar dat vind ik niet echt mooi.
De witte gelpen werkte niet zo goed op de stam van de boom, maar dat gaf nu wel een mooi effekt, dus dat was niet zo erg.
 9. Add a border to your page with ink.
Daar heb ik zwarte StazOn voor gebruikt.
10, Finish with journaling, quote or titel.
Dat is een spreekwoord geworden...
Toen ik de boom in mijn hoofd had en de appels in de mandala zag moest ik hier gelijk aan denken.
Eigenlijk zijn de kaartjes te klein voor zoveel opdrachten, maar deze Mission  vind wel goed gelukt.

1 opmerking:

trompke zei

Heel goed gelukt. Mooi geworden. Ik moet 'm nog maken...