dinsdag 3 mei 2016

Kaartje 124

Uit Porto bracht ik het boek "Histórias de animais"mee.
Een boek vol met mooie tekeningen en verhaaltjes over 8 verschillende dieren die in verschillende werelddelen wonen.
Naast de verhalen staan er op veel pagina's ook allerlei interessante dingen over het betreffende dier.
Ik lees de verhaaltjes, vertaal op een kladpapiertje en kijk het dan na.
Het eerste verhaal over Marta de IJsbeer (Marta, a Ursa Polar) heb ik uit en omdat ik daar best trots op was besloot ik er een kaartje van te maken.
Voor de achtergrond gebruikte ik reepjes van het kladpapier, waar ik het ijsberenplaatje opplakte.
Ik was van plan om de achtergrond van inkt te voorzien, gelukkig heb ik dat eerst op een proefstukje getest, want het potlood werd helemaal uitgesmeerd, geen goed idee dus en daarom heb ik het maar zo gelaten.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Mooi kaartje en knap van je dat je het verhaal kan lezen, het lijkt me best moeilijk om een nieuwe taal te leren!

Jolande zei

Ik vind Portugees heel moeilijk.
Lezen gaat wel, want dan herken ik de woorden wel, maar als ik zelf een zin moet maken en bedenken moet welke variant van zijn (2) of moeten (4) ik nou moet hebben, zijn we een half uur verder...
En dat gaat nog wel als ik bijv een huiswerkopgave moet schrijven, dan maakt het niemand uit of ik een half uur over een zin doe, maar als ik het wil spreken...hahaha