zondag 2 april 2023

NME Maart

 Deze maand zagen we veel oranje bloemen, zelfs hier voor de deur en dat kwam goed uit want toen kon ik met de app van PlantNet achterhalen dat ze Middaggoud heten.
Verder zagen we ontzettend veel gele bloemen in velden en op muren en dat bleek liggend klaver te zijn.
Maar het allermeeste zagen we azalea's in bloei staan; bijna allemaal fel roze en dat is toch wel een schitterend gezicht zo tegen een groene achtergrond.

Armando Côrtes-Rodrigues is in Portugal een bekende dichter.
Hij werd geboren in Vila Franca do Campo en is gestorven in Ponta Delgada.
Je komt regelmatig iets van hem tegen op dit eiland; een standbeeld of een gedicht, dus ik vond dat ik ook maar een gedicht van hem in mijn agenda moest zetten.
Voor de vertaling was geen ruimte meer op de pagina, dus maakte ik een origami envelopje en schreef het aan de binnenkant.


Geen opmerkingen: