woensdag 12 april 2023

MMM Misfit #3 Corrugated Cardboard

 
De misfit van maart was CORRUGATED CARDBOARD en die heb ik nu eindelijk kunnen maken.
In Capelas heb ik geen corrugated cardboard en uitgerekend de dag voordat de prompts online kwamen hadden we al het oud papier weggebracht, dus ook geen doosje o.i.d. dat ik kon gebruiken en tissuepapier had ik ook niet.
Wel had ik gelijk een idee wat ik ongeveer wilde maken.
Ik had net allemaal bestelde stempeltjes binnen gekregen en een setje met een boomtak met blaadjes wilde ik gebruiken.
Omdat we met de Pasen naar Belgie gingen besloot ik om deze misfit daar te maken en daarom nam ik het stempelsetje mee.

- CORRUGATED CARDBOARD: Dit komt uit een pak speculaasjes en heeft hele fijne ribbeltjes, zodoende kon ik er de boomstam op stempelen.
- TISSUE PAPER: Ik stempelde graspollen op twee kleuren groen tissue paper en heb dat zitten uitknippen, wat heel erg lastig was met dat dunne spul.
- TRIANGLE: hier heb ik wel even over moeten nadenken, maar in een blokje met kerst scrappapier zat een velletje met rode en groene banen driehoekjes. Ik heb de groene strips gebruikt als rand om de pagina heen.
- YELLOW: Het aapje uit de stempelset houdt een banaan vast en dat vond ik erg leuk voor deze prompt, maar omdat dat een beetje weinig was heb gele bloesem gemaakt en nog een bij en een vogeltje op de pagina gezet; allemaal met stempeltjes uit de set.
- LEAF: De boomtak heeft blaadjes. Op deze pagina heb ik veel de paper piecing techniek gebruikt.
 
En toen moesten de prompts nog ergens komen te staan.
Daar heb ik ook lang over moeten nadenken en tenslotte heb ik van de boomstronk een (mini) pocket gemaakt.
Ik maakte het op maat, stempelde erboven het vogeltje en knipte het zo uit dat het lijkt alsof het vogeltje op de boomstam zit.
Ik zie op de foto dat ik tissue paper er nog bij moet schrijven :-)
De gebruikte materialen:

Geen opmerkingen: