dinsdag 17 januari 2023

MMM Misfit 1 Envelope

 Dit jaar gaan we met de Mixed Media Morsels Group dingen alteren die anders in de prullenmand zouden belanden en dat doen we in een Junk Journal.
Cat heeft die van haar gemaakt van een oude Amazon Envelop en stof.
Ik hou niet zo van een journal met een kaft van stof, dus dat ga ik sowieso niet maken, maar verder heb ik hier ook nog niet echt iets dat ik tot journal kan 'verbouwen'.
Wel heb ik alvast de pagina's  gemaakt (dat waren maar 3 vellen) en die zitten tijdelijk ik een grote kaart uit Daphne's Diary.
Dat is wel handig want ik werk graag op losse vellen, dus voorlopig heb ik geen haast om ze in een kaft te naaien.
 
 
De misfit Makeover van januari is ENVELOPE
In het kader van toeval bestaat niet had Paul vorige week wat spullen opgeruimd en gevraagd of ik de envelop van een verjaardagskaart nog wilde hebben, dus die lag op mijn tafel te wachten op deze opdracht :-)
Naast het misfit item komen er ook nog 4 page prompts en daarmee kun je dan een pagina in je journal maken zoals je wil.
Ik heb wel wat meer hobbyspullen meegenomen na de kerstvakantie, maar hier heb ik  natuurlijk lang zoveel niet als in Belgie, maar daar ga ik niet over stressen, ik werk gewoon met wat ik heb.
 
- ENVELOPE: die heb ik kleiner gemaakt zodat hij als pocket op de pagina past.
Daarna heb ik er een stukje papier uit een Action blokje op geplakt. Dat heb ik ietsje kleiner geknipt zodat je nog een randje van de envelopkleur ziet.
- WIRE: het enige ijzerdraad dat we hier hebben is heel erg dik en niet geschikt voor in een journal en daarom heb ik er een soort veiligheidsspeldje voor gebruikt.
- NAPKIN: Ik heb hier wel een stapeltje napkins en uit drie ervan heb ik bootjes en meeuwen geknipt.
De bootjes heb ik eerst op wit papier geplakt, want anders zag je ze bijna niet op de achtergrond.
- CHARM: In de kerstvakantie had ik een klein zakje met wat bedeltjes gevuld en meegenomen: ook weer toeval bestaat niet.
Een bedeltje met dolfijnen heb ik met het veiligheidsspeldje aan de tag vastgemaakt.
- MAGAZINE PAGE: De pagina is geïnspireerd op het uitzicht dat ik vanaf mijn werktafel heb: oceaan, soms bootjes, meeuwen, dolfijnen, walvissen en daar vond ik de tekst (die ik uit een magazine knipte) "Who could ask for anything more?" perfect bij passen.
 
Om de prompts op te schrijven maakte ik een tag en daar plakte ik bijpassend washitape op.

 


Geen opmerkingen: