donderdag 15 november 2018

Sinterklaas 1 Hij komt!

Omdat ik al heel jaren lang van plan was om een Sinterklaas journal te gaan maken heb ik steeds allerlei dingen uit folders geknipt en ook heel wat kadopapier bewaard en dat ga ik nu zoveel mogelijk gebruiken in dit journal.
Ik ben geabonneerd op het YouTube kanaal van Lolly Palooza, een week of twee geleden kwam er een filmpje online waarin ze een rolodex kaartje maakte in de vorm van een lp hoes en dat vond ik zo'n ontzettend leuk idee, dat ik zo'n hoesje gemaakt heb voor de eerste pagina, met het liedje HIJ KOMT!
Tussen de linker zijkant van het hoesje heb ik strookjes karton geplakt waarmee het hoesje in het boekje geplakt is.
Het hoesje is gemaakt van papier uit een blokje mat-kaarten, dat ik ooit eens op een boekenbeurs kocht.
Het plaatje erop is een stukje pakpapier, met daaromheen dun goud washitape, de tekst komt uit een advertentie.
Op de achterkant van het hoesje plakte ik de tekst van het liedje met nog een Sinterklaasje uit hetzelfde pakpapier.
Op de lp (of beter singeltje) knipte ik uit een ander stukje pakpapier rondjes met Sinterklaas erop en daar maakte ik het label van.