maandag 26 november 2018

Inchie Cyprus

Vorig jaar bezochten we het Griekse deel van het mooie eiland Cyprus.
Toen we onverwacht toch in de hoofdstad Nicosia kwamen zijn we ook een wandeling door het Turkse deel van de stad gaan maken, maar om daar te komen moet je wel eerst door de douane.
Eerst door de Griekse, dan loop je door een stuk niemandsland en dan kom je bij de Turkse douane, het hele gebeuren deed me denken aan Checkpoint Charlie in Berlijn.
Omdat het zo'n rare, bijzondere ervaring was koos ik dit voor op mijn inchie.
De foto van de grensovergang nam ik vanaf een afstand, want natuurlijk mochten er bij de grens geen foto's worden gemaakt.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Lijkt me een heel vreemde gewaarwording. Checkpoint Charlie kan ikme nog goed herinneren, beetje unheimisch gevoel kreeg je er van.

Jolande zei

Dat gevoel had ik hier ook.