maandag 4 november 2019

Gratitude Journal Dag 2

Op 1 november begon Tiare Smith met de online class Gratitude Junk Journal 2019 en ook deze keer doe ik weer mee.
Deze keer wordt er gewerkt in een altered book, ze gebruikt een klein vierkant boekje van ongeveer 7 x 7 inches.
Ik heb geen boeken meer liggen om te alteren en aangezien het een junk journal is en het de bedoeling is om zoveel mogelijk dingen uit je voorraad te gebruiken ben ik er ook niet eentje gaan kopen.
Op mijn tafel lagen nog de vierkante enveloppen die ik gebruikt heb als basis voor de December Daily en omdat die eigenlijk het perfekte formaat hebben, besloot ik om daarop te gaan werken.
De eerste dag was het maken van de Kaft, maar dat doe ik meestal als laaste, dus begon ik gelijk aan dag 2.
Het onderwerp was Compliments.
Aangezien ik heel veel grote papierblokken heb liggen, gebruikte ik 2 vellen papier uit het Boho blok (Action) en maakte ik een pocket.
Uit Australië bracht ik velletjes stickers mee waarop je dingen kunt schrijven en daar heb ik er een van gebruikt om het woord compliments in te schrijven.
Ik bedacht later dat ik het beter iets meer naar rechts had kunnen plakken, want volgens mij zit het nu precies op de plaats waar de gaten voor de bindringen komen...
 Voor in de pocket maakte ik een soort boekje
 voor ontvangen/gegeven complimentjes.
De kaft is van een heel oud 6x6 papierblok en ik had nog washi tape in dezelfde kleuren.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Leuk, je bent weer lekker bezig! Ik moet eigenlijk ook weer eens wat doen. Ben wel begonnen met de basis van mijn DD ;-)

Jolande zei

Oh wat leuk dat je met de DD bezig bent en wat vroeg al :-)
Ik ben heel benieuwd wat je aan het maken bent.
Ik ben nu met het Junk Journal en de inchies bezig en ik merk wel dat het daardoor wel weer gaat kriebelen om ook weer met andere dingen verder te gaan.

Margriet zei

Ja, dat stimuleert wel hè, als je bezig bent! Ik gebruik een kerstboek dat ik bij de kringloop vond. Zitten al pockets in, dus het begin is er al!

Jolande zei

Oh dat klinkt hartstikke leuk.
Pockets vind ik erg leuk.
Op het ogenblik ben ik helemaal gek van de enveloppen journals, daar zitten ook zoveel pockets in.