zondag 2 oktober 2016

Mission Inspiration October

Toen ik gisteren de video van Mike bekeek waarin hij de MI voor deze maand maakt, vond ik het er vreselijk chaotisch uitzien.
Daarna bekeek ik het filmpje van Linda Simpson, degene die de prompts voor deze maand bedacht, maar wat zij gemaakt had vond ik nog veel lelijker.
Ik had dus zoiets van hoe maak ik van deze opdrachten iets dat er niet als een bij elkaar geraapt zootje uitziet...
Eerst heb ik een focal collage image opgezocht en toen ik dat had, kreeg ik er gelijk een beeld bij van wat ik verder wilde maken.

1. Add black gesoo with a baby wipe.
Dat was niet zo moeilijk :-)
 2. Add torn magazine advert fragments.
Het 'Leuvense Liegertje' lag op mijn tafel, omdat ik zulke krantjes vaak gebruik om dingen op te leggen voordat ik ze met lijm insmeer.
Voor deze opdracht knipte ik deze Kia reklame uit.
 Scheurde daar reepjes van en plakte die op als een soort van heuveltjes.
 3. Add texture past through 2 different stencils.
Ik heb toch zo'n hekel aan dat spul, maar goed, ik heb er weer wat uitgehaald, vermengd met wat gele verf en een poosje laten staan, zodat het wat kon drogen en minder dun was.
De cirkel heb ik met een sponsje gevuld, zodat het een maan werd en daarna heb ik de kleinste ster van het andere stencil gebruikt.
 4. Add paint or sprits with two different colours.
Het is heel lastig te zien, maar op het zwart heb ik heel donkerblauw en paars gedrybrushed.
5. Make marks with bubble wrap
Met een heel klein stukje bubblewrape en zilververf heb ik alleen marks in de maan gemaakt.
 6. Add focal collage image.
Het heksje komt uit mijn plaatjes archief.
Om haar niet in de achtergrond te laten verdwijnen heb ik er een randje omheen geknipt van de oranje achtergrond waar ze op gedrukt was.
 7. Add a quote or phrase like ransom note.
Omdat de ruimte op een kaartje heel beperkt is heb ik woorden uit een fludder roman geknipt en de woorden die ik niet kon vinden samengesteld.
 8. Glue small triangles of patterned paper randomly.
Hiervoor heb ik gelli print papier gebruikt, maar doordat de driehoekjes zo klein zijn is er nauwelijks een patroon op te ontdekken.
Ik heb ze er niet randomly opgeplakt, maar als een soort van boompjes op de heuvels.
 9. Add a border of your choice.
Met een wattip en oranje verf heb ik een randje om het kaartje gemaakt, zodat het een beetje lijkt op het randje om de heks.
 10. Finish with drips or splatters.
Na de texture paste ook nog drips or splatters, ik kon mijn geluk weer niet op...hahaha
Geen denken aan dat ik alles zou gaan verpesten met drips, dus dat werden splatters.
En omdat ik die ook niet overal wilde hebben, maar alleen als een soort sterretjes, heb ik alles afgedekt met stukjes papier, zodat ze alleen op het zwart kwamen te zitten.
Ik had het niet gedacht toen ik de filmpjes zag, maar ik vind het een heel geslaagd kaartje geworden, mijn beste MI tot nu toe.

2 opmerkingen:

trompke zei

Geslaagd! Ik vind 'm erg leuk Jolande. En het is een hele kunst om met al die prompts iets "rustigs" te maken.

Margriet zei

Ik heb de filmpjes nog niet gezien, maar ik vind jouw Mission in elk geval heel erg mooi geworden!