zaterdag 15 oktober 2016

Beeldboek Klein Bomenboek les 4a

 De pagina's van Christine vond ik er prachtig uitzien en ik had dan ook heel veel zin om aan deze les te werken, maar zo vlot als les 3 ging, zoveel voeten had deze in de aarde.
Eerst moest de pagina gerold worden en dat wilde van geen kanten.
Ik heb het zelfs met de gelli plate geprobeerd, maar het was allemaal niet naar mijn zin.
Uiteindelijk toch maar weer met het rolletje van de Action aan de gang en na nog een paar exemplaren die me niet aanstonden had ik dan deze pagina en een A4 vel die ik nog wel redelijk vond.
Toen moesten er letters aan elkaar geschreven worden.
Nu had ik daar laatst met de Mixed Media Morsels ook al problemen mee, ik kan geen letters aan elkaar schrijven.
Het woord boom kon ik van Christine naschrijven, maar daarna werden de woorden nog een keer geschreven met grotere lussen en kon ik van de andere woorden geen chocola meer maken.
Ik heb het op weet ik hoeveel kladblaadjes geoefend, maar het zag er allemaal niet uit.
Hoe mooi ik de voorbeeldpagina's ook vond, het is gewoon niet mijn stijl, dus nam ik mijn stempelset die redelijk zwierig geschreven is, stempelde de woorden op een kladpapier, knipte ze uit, trok ze over op het vel papier, maakte ze wit met een gelpen en omlijnde alles.
En toen wist ik het niet meer hahaha
Ik besloot er een nachtje over te slapen en inderdaad, 's nachts heb ik de rest van de pagina in mijn hoofd gemaakt, zodat ik het de volgende dag alleen maar hoefde uit te voeren.
Om niet gelijk alles te verprutsen heb ik er eerst een vel overtrekpapier overheen gelegd en daar de lijnen opgetrokken en blaadjes gestempeld, om te kijken of het er wel echt leuk uitzag.
En toen heb ik het dan op het vel gestempeld.
Uiteraard zijn de 3 vlindertjes er ook weer :-)
Toen heb ik nog heel lang zitten twijfelen of ik rondom de letters nou wel of niet met wat gekleurde verf zou werken, weer op het overtrek papier wat met stiften zitten kleuren en uiteindelijk dan toch maar besloten om het te proberen.
En ik moet zeggen dat ik het resultaat boven verwachting vond, het wordt veel levendiger.
De kleuren zijn in het echt mooier en levendiger dan dat ik ze op de foto kan krijgen.
Het A4 vel is aan beide kanten gerold en ik ben helemaal klaar voor het tweede deel van deze les.

2 opmerkingen:

trompke zei

Ingewikkeld :-) In bed nog bezig LOL. Leuke hobby hebben we ;-) Maar het ziet er inderdaad heel goed uit.

Margriet zei

Toch is het het werk/gedoe wel waard geweest, het is heel mooi geworden!