woensdag 17 maart 2021

Saint Patrick's Day Journal deel 2

 
In het midden zit een envelop waar aan de buitenkant plaatjes opgeplakt zijn.
Op de pagina ernaast heb ik de weetjes geplakt.

De envolop is omgedraaid en zo vormt de flap twee pockets waar kaartjes in staan  over het dragen van de kleur groen. De beschrijving daarvan staat op een pagina aan het begin van het journal.

Op de andere achterkant van de envelop zit ook een plaatje met de beschrijving ernaast.

Van een stuk kerstpapier met vierkantjes erop maakte ik een pocket.
Uit de USA bracht ik een zakje knopen mee en daarvan heb ik vijf verschillende in de vakjes geplakt op een licht gele cirkel om ze beter te laten uitkomen.
In de overige vakjes stempelde ik een Ierse knoop.

In elk journal maak ik wel een hartjes pocket, die vind ik zo leuk.

Met St Patrick's Day drinkt me groen bier, dus daar maakte ik ook een pagina over.
Het bier in het grote glas is dan wel niet groen, maar ik vond het toch een mooi plaatje om erbij te plakken.

Op deze pagina plakte ik alvast een stukje van een servetje.
Ik deed dat met gelmedium, maar daardoor is de pagina wel helemaal krom getrokken, net als de bierpagina op de andere kant.

The Pot of Gold at the end of the Rainbow.
Ik maakte een grote pot als pocket, waar ik een kleinere sticker opgeplakt heb.

Op de tag staan twee verhalen over the pot of gold.
Ik werkte de tag af met allemaal gekleurde stukjes katoendraad , een sticker van een hartje

en een kleinere sticker van een pot met goud.

In de andere pocket van scrapbookpaper stopte ik een artikel uit  een flight magazine over de Chicago River, die ze met St Patrick's Day groen verven.

Ik plakte de twee pagina's tegen elkaar aan en op de voorkant plakte ik een stukje over het ontstaan van het groen verven van de rivier.

Ik ben al vaker in Chicago geweest, maar nog nooit met St. Patrick's Day en ik hoop deze groene rivier ooit nog eens zelf te kunnen zien.

Een leprechaun hoed als pocket.

Ik had nog een groen zakje liggen en dat paste precies op de voorflap van de pagina (die nog leeg is).
De drie houten klavertjes zijn van de Action, ik verfde ze groen en deed ze in het zakje.
Uit een van de bladen knipte ik de banners en plakte die bovenaan de pagina.

In een Action papierblokje zit papier in regenboogkleuren en daar heb ik deze pocket van gemaakt.
Erop zit een klavertje dat in een Dellhaize folder stond.

Bij een bezoek aan de knutselbeurs in Mechelen heb ik eens een pakketje met een paar kleine file foldertjes gekregen.
Een had een groene binnenkant, die heb ik binnenste buiten gedraaid en aan de binnenkant papier geplakt met lijntjes in regenboogkleuren.
De quote komt uit een blaadje, net als de klavertjes.

De laatste pagina en de binnenkant van de kaft zijn nog leeg.
 
Ik heb met heel veel plezier aan dit journal gewerkt.
Het is niet af, dus als ik nog meer leuke dingen tegenkom kan ik die er in verwerken.

 

 

2 opmerkingen:

Margriet zei

Het ziet er echt ontzettend mooi uit! Ik vind journals met 1 hoofdkleur altijd erg leuk, het past dan allemaal zo mooi bij elkaar.

Jolande zei

Nu je dat zo zegt is dat ook wel zo.
Ik heb nog een paar kleuren liggen: geel, blauw en helemaal uit mijn comfortzone: bruin.