woensdag 17 maart 2021

Saint Patrick's Day Journal deel 1

 Vorig jaar maakte ik een aantal journals (kaften met bladzijden) zodat ik daarin kan werken als ik zin heb.
Een ervan is een Saint Patrick's Day Journal, iets dat ik al zolang wil maken en inmiddels ook al een hele doos met plaatjes, washitape, stickers voor verzameld had.
Deze maand heb ik er regelmatig in gewerkt en het was hartstikke leuk om te doen.
De pagina's zijn nog los, want dat vind ik makkelijker werken.
 
 
De kaft van het journal is van stof. Het lapje is al heel oud, maar met de klavertjes en de hartjes (ik hartje St.Patrick's Day) vond ik het heel geschikt.

Uit London bracht ik ooit twee keer een informatieblad mee van wat er allemaal te doen was in de stad.
Aan het begin van de parade liep een enorme pop van Saint Patrick en die stond op de voorkant van een van de blaadjes.
Ik heb hem aan de binnenkant van de kaft geplakt met goud washitape om de naam en klavertjes band eronder, dat bracht ik beide mee uit de USA.

Nog een folder uit London, op de achterkant plakte ik een foto van mezelf vlak voordat we de eerste keer naar de parade gingen kijken.
 
Aan de binnenkant van de pocket heb ik wat over de twee keer in London geschreven.

Dit vond ik een grappig plaatje en het paste mooi op de flap van de volgende pagina.

Behalve plaatjes uit folders en magazine's heb ik ook nog heel wat plaatjes op mijn pc staan.
Een paar ervan heb ik uitgeprint voor dit journal.
In dit journal heb ik ook allerlei weetjes over de viering van St Patrick's day genoteerd, zoals hier over the color green.
Ik heb doilies in verschillende kleuren en de groene paste natuurlijk mooi in dit journal.

Het klavertje 4 maakte ik zo dat het pockets zijn voor 4 kleine tags. 

Aan de voorkant heb ik de tags beplakt en op twee ervan  staat het woord lucky .
Het is de bedoeling dat het ook op de andere twee komt te staan, maar tot nu toe heb ik het woord nog maar twee keer kunnen vinden.
 
Op de achterkant heb ik over the Shamrock geschreven.Alle weetjes komen vanaf het internet.
 
De volgende pagina is een tot pocket omgevouwen stuk scrapbookpaper.Met deze pagina heb ik verder nog niets gedaan, net als nog een aantal pagina's, er is nog ruimte genoeg om in de toekomst aan te werken.
 
Twee jaar geleden waren we in Baton Rouge, USA toen daar de St. Patrick's Day Parade was.
Dat was een enorme belevenis waar ik natuurlijk wat foto's van in dit journal wilde hebben.

Een pagina over Leprechauns.
De leprechaun op de rechterpagina kan over de bellyband schuiven.
Een paar jaar geleden maakte ik elke dag van het jaar een kaartje en op 17 maart werd dat er natuurlijk eentje voor St. Patrick's Day.
Die heb ik nu achter de belly band in het journal gestopt.

Op de achterkant heb ik een ander kaartje geplakt met de beschrijving van St Patrick.

De linker pagina is nog leeg.
Op de rechterpagina stencilde ik wat klaver en vouwde ik een pocket.
Je zit met St. Patrick's Day vaak de groet "Top of the morning to you" en daarom heb ik een kaartje waar dat opstaat uitgeprint en in de pocket gestopt.

Op de achterkant staat beschreven wat het betekend.
 

Geen opmerkingen: