donderdag 6 juli 2017

P187 Mission Inspiration June

Tijdens onze reis door Corsica heb ik weer een hele to-do lijst gemaakt en het plan was om daar in de week na onze thuiskomst aan te werken, voordat de kittens zouden komen.
Dat liep dus even anders en nu de kittens er zijn moeten die toch wel steeds in de gaten worden gehouden en kom ik niet echt aan knutselen toe.
Deze MI heb ik in ongeveer 58 delen gemaakt :-) maar hij is af.

1. Glue down paper/fabric fragments for texture
Ik wilde de achtergrond heel rustig houden, daarom scheurde ik wat wolkachtige vormen uit het gelinieerde blok dat op mijn tafel lag.
2. Add texture paste (stencil optional)
Op de foto is het nauwelijks te zien, maar ik heb in de linkerbovenhoek en rechter benedenhoek 3 vlinders gemaakt met een van de Action stencils.
 3. Cover with a thin layer of paint/gesso
Hiervoor heb ik verdunde verf gebruikt.
 4. Add a focal image or images.
Deze maand was een van de vijf woorden MEDITATE en daar vond ik het plaatje van de vrouw wel mooi bij passen.
Omdat het plaatje aan de kleine kant was heb ik er nog een vlinder bijgeplakt, vandaar ook de vlinders met de texture paste.
 5. Stamp script or add hand journaling
Ik stempelde met een script stempel en om het geheel rustig te houden gebruikte ik daarvoor ook een blauwe tint distress ink.
 6. Add washi tape or paper strips
In mijn grote collectie washitape heb ik een rolletje met vlinders in precies dezelfde kleuren als de kleuren van deze maand; toeval bestaat niet.
Omdat de vrouw wat los op de pagina zweefde heb ik stukjes van een ander rolletje washitape gescheurd en dat onder haar geplakt.
 7. Make marks or add splatters.
Met gele verf heb ik marks gemaakt, de stippen vormen het vliegspoor van de vlinder.
 8. Finish with a border/frame of your choice.
Hiervoor heb ik de metalic mint gelato gebruikt.
 Ik had de mission prompt uitgeprint en toen heb ik tot slot het woord meditate daaruit gescheurd en op de pagina geplakt.
En omdat het rood van de stippen op de vleugels van de vlinder verder nergens terug kwam heb ik de stippen blauw gemaakt.
Mission Inspiration June Accomplished!

2 opmerkingen:

Margriet zei

Goed gelukt en het is inderdaad leuk om alle stappen te zien!

trompke zei

Kittens???? Heb heel wat gemist geloof ik :-)
Je missie is goed geslaagd (in 58 stappen LOL)