dinsdag 16 mei 2023

MMM Misfit #5 Cloting Tag

 De Misfit van deze maand is een CLOTHING TAG of wat voor andere tag dan ook aan een product hangt.

- CLOTHING TAG: toen Paul vorige maand 2 nieuwe polo's kocht had ik de tegenwoordigheid van geest om de tags eraf te halen en te bewaren omdat ik dacht dat ze nog wel eens van pas zouden komen.
Nou dat was dus een vooruitziende blik :-)
Toen ik al de prompts bij elkaar zag wist ik gelijk dat ik een luchtballon zou gaan maken en van de tag een mandje maken.
Hij was veel te lang voor dat doel, dus heb ik hem korter gemaakt.
Verder heb ik er een stukje scrapbook papier opgeplakt en een small talk sticker van Tim Holts, waarbij ik het woord heart vervangen heb door een geponst hartje.
- STAMP WITH 'FOUND' Item: dat vond ik de lastigste van deze maand. In Belgie heb ik een mandje met allemaal dingen die je daarvoor kunt gebruiken, maar hier heb ik  eigenlijk niets en bovendien hou ik ook helemaal niet van zomaar in het wilde weg iets stempelen op de achtergrond.
Toen bedacht ik dat ik met een dopje van het sprayflesje en een stukje credit card wel een zon kon stempelen. Met geel werd te licht, dus stempelde ik het met zwarte inkt en heb ik het gekleurd met markers.
- BOOK TEXT: Eigenlijk had ik hier een kleurplaat als pagina, maar vanaf dat ik het journal maakte had ik zo iets van ik weet het niet. Ik werk graag op losse pagina's dus ik had nog niets ingebonden en toen ik deze prompt zag was de beslissing om de kleurplaat door een boekpagina te vervangen snel gemaakt.
- MARKERS: Cat gebruikte de techniek om met markers op een stukje plastic te krassen, met wat water te sprayen en dan op de pagina te smeren en dat leek me een perfecte techniek voor wat ik in mijn hoofd had; alleen had ik hier geen normale viltstiften.
Nu moesten we vanmorgen toch boodschappen doen bij de grote supermarkt in Ponta Delgada en daar heb ik toen een pak viltstiften gekocht. Ik had al wel gesso op de pagina, maar daar vond ik het eigenlijk nog beter op lukken dan op een pagina zonder.
- WASHI TAPE: Nou daar heb ik absoluut geen gebrek aan :-) Ik gebruikte 2 rolletjes; het zwarte heb ik in dunne reepjes gesneden om er de touwen van te maken en het tape met wolkjes plakte ik hier en daar op de pagina.

De ballon maakte ik van gekleurd papier.
De materialen voor deze prompts:

 
 




Geen opmerkingen: