zondag 26 februari 2017

P57 Mission Inspiration February

Voordat de maand om is heb ik gisteren eerst de MI van deze maand gemaakt.
De Focal Image had ik een aantal dagen geleden al uit mijn plaatjesarchief gehaald, maar verder had ik er nog niet echt een beeld bij.

1. Apply texture paste to your page.
Met dit spul gaat het een stuk beter dan wat ik hiervoor had.
Het stencil dat ik gebruikte is vrij dik, dus toen ik de linkerkant van de pagina had gedaan moest dat eerst een poos drogen voordat ik verder kon en toen rechts gedaan was moest dat ook weer een poos drogen, maar gelukkig stond er nog genoeg op mijn to-do lijst, zodat ik in de tussentijd iets anders kon doen.
 2. Add colour with paint or spray.
Ik heb geen sprays, dus heb ik verf gebruikt.
Dat heb ik op dezelfde manier aangebracht als dat Mike het in de MI doet, ik ben niet echt wild van het resultaat.
 3. Glue fragments of book or music text.
Je moet heel goed kijken, maar ik heb twee stukjes boekpapier op de pagina geplakt.
 4. Glue patterned paper shapes.
ik heb een hekel aan de combinatie zwart-rood dus het rood wilde ik heel beperkt houden.
Voor deze pagina had ik een quote uitgezocht en daar vond ik de hartjes mooi bijpassen, uit rood papier ponste ik twee verschillende formaten.
 5. Add hand journaling, scribbles or quote.
Ik heb eerst de focal image neergelegd, zodat ik wist waar ruimte overbleef om de quote op te schrijven.
"Families don't have to match. You don't have to look like someone else to love them" en dat vond ik wel mooi bij onze familie passen.
 6. Add a focal image or two or three!
Ik heb het bij een gehouden.
 7. Add washi tape or paper strips.
Ik heb al heel lang een rolletje zwart met rood washi tape liggen en dat heb ik nog nooit gebruikt.
In de quote staan twee van de 5 inspirerrende woorden: Family en Love en omdat op dit tape ook het woord love staat heb ik het op deze pagina gebruikt.
 8. Splatter with paint or gesso
En dan brengen we nu de hele pagina mooi samen met splatters whahaha
Ik vind het negen van de tien keer de boel totaal verpesten, maar goed.
Het grootste gedeelte van de pagina heb ik afgedekt en de witte verf heb ik zo dun mogelijk gemaakt, zodat ze zo min mogelijk op zouden vallen en dat is wel redelijk gelukt, ze zijn er wel, maar je moet goed kijken.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Prachtige quote! Ik vond de veren bij Mike ook niet echt geweldig goed gelukt, bij jouw stencil is het resultaat veel beter ;-)
Mooie mission!
Ik heb hem vandaag gemaakt, dus die zie je morgen wel verschijnen!

trompke zei

Mooi geworden Jolande! En je splatters zijn echt super! :-)