zondag 17 januari 2016

Kaartje 17

De letter van deze week bij Art Dictionary Journalers is C.
Daar hoefde ik niet lang over na te denken, omdat ik in een Engels woordenboekje stempel, koos ik natuurlijk voor Cat.
Ik heb al eens een Halloween kat gemaakt en daarom wilde ik er nu een die je vanaf de achterkant ziet, dus zocht ik op internet een plaatje.
De Hema gummetjes waar ik de stempeltjes uit snij zijn 4 x 6 cm en als ik de kat een staart zou geven zou hij erg klein worden, wat ik niet wilde.
En ik kon niet kiezen tussen een staart aan de zijkant of naar onder bungelend voor als hij op een tak o.i.d. zou gaan zitten.
Toen heb ik de kat helemaal aan de buitenste kant van het gummetje gemaakt, het lege stukje ernaast eraf gesneden en daar de staart van gemaakt.
Nu kan ik die zowel aan de zijkant stempelen, of als ik het eerste stukje niet ink hem er ook onder stempelen!
Ik ben helemaal happy met dat idee en resultaat.
De kaart maakte ik door distress inkten op te brengen met een blending tool.
Het resultaat is niet onaardig, maar het papier van de kaartjes is er eigenlijk te ruw voor, ik had beter glad papier kunnen gebruiken en dat op het kaartje plakken, maar dat onthou ik dan wel voor een volgende keer.
De kaart heb ik afgewerkt met takjes van een Hema stempelsetje dat ik van de week heb gekocht.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Slim om een losse staart te maken! Die blaadjes zijn leuk en het hele kaartje ook :-)

trompke zei

Inderdaad een heel goed idee van die staart! Mooi sfeervol kaartje.