maandag 30 maart 2020

Quarantaine Quickie #1

Het is leuk om te zien wat voor initiatieven er allemaal online zijn om mensen bezig te houden en wat afleiding bezorgen tijdens deze moeilijke periode, waarin een heleboel mensen verplicht thuis moeten zitten.
Zo heeft Mike Deakin, van de FB Group Mission Inspiration nu de Quarantaine Quicky bedacht.
Zolang er bij hem in de UK quarantaine is geeft hij dagelijks een opdracht, die iedereen op zijn eigen manier kan uitwerken en ik heb besloten om dat op Rolodex kaartjes te gaan doen.
De eerste opdracht is ROOFTOPS & SMOKING CHIMNEY'S.
Voor de daken met schoorstenen knipte ik een stukje uit Sinterklaas pakpapier, waar ik uiteraard de Sint en Zwarte Pietjes weggeknipt heb.
Het werd alleen geen quickie, want toen het kaartje af was en ik als laatste de openingen weer maakte, vond ik dat er teveel van de huisjes verdwenen was.
Bovendien zag je ze bijna niet meer als ze in de Rolodex houder staan, dus heb ik een ander kaartje gemaakt waarin het randje wat hoger staat.

2 opmerkingen:

trompke zei

Wat leuk dat je ook meedoet Jolande!. Ik dacht ook aan Rolodexkaartjes, maar heb toch gekozen voor Indexkaarten :-)

Jolande zei

Ik heb ook zitten twijfelen tussen rolodex-of indexkaartjes, maar omdat ik graag mijn rolodexmolen wat voller wil hebben, heb ik voor rolodexkaartjes gekozen.
Maar nu denk ik toch dat indexkaartjes makkelijker waren geweest, want ik vind de onderwerpen best lastig, ik ben meer iemand voor boom, fiets, fruit, dat soort onderwerpen.