maandag 4 februari 2019

Inchie Thank a Mail Carrier Day

Vandaag is het Thank a Mail Carrier Day en hier kun je er alles over lezen: Click.
Ik sla deze dag over, want ik ben helemaal niet te spreken over de post hier.
Ze hoeven maar 5 dagen per week post rond te brengen en als je brievenbus niet helemaal precies aan de stoep staat en aan bepaalde maten voldoet kun je vergeten dat je post krijgt.
Onze postbode bezorgd de post vanuit zijn auto, waarbij hij aan de linkerkant over de stoep rijdt, zodat hij het vanuit het raampje zo in de brievenbus kan gooien.
Hoevaak we niet verkeerde post in de brievenbus vinden en dan zelf voor postbode moeten gaan spelen is niet meer te tellen.
En omdat de post het hier zo ontzettend zwaar heeft, blijven brieven nu tegenwoordig 3 dagen liggen voordat ze verwerkt worden, tenzij je er een euro bovenop de al vrij stevige prijs betaalt.
En dan heb ik het nog niet eens over de stakingen die hier om de haverklap zijn.

Nee, geef mij Postman Pat maar :-)
Ik had geen plaatje voor deze inchie, dus daarom heb ik er eentje 'geleend' van internet.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Zo’n vriendelijke postbode wil iedereen wel. Vreselijk hoe het bij jullie met de post gaat, wij hebben niks te klagen moet ik zeggen, alles komt snel en netjes aan hier.

inkyfingy zei

Goodness, poor you...we have friendly and usually, very careful posties and very reliable service...we are fortunate. I have a Dutch friend living in South Africa who has never received any snail mail I have sent her. When I asked her about it she said only to email her, as the mail delivery is absolutely abysmal!
Di