donderdag 19 oktober 2017

December Daily #10 de basis

Ik had iets anders in mijn hoofd voor mijn alweer tiende December Daily, maar omdat we in december 8 dagen weggaan was dat niet praktisch en moest ik iets anders bedenken.
Uiteraard wilde ik ook deze DD weer maken van en met spullen die ik al in huis heb en de dagen dat we weg zijn wil ik onderweg kunnen maken.
Op mijn tafel lag dit fotoboek dat bij de Action had gekocht met de bedoeling om er de sprookjeskaarten in te stoppen, die ik kocht tijdens onze sprookjesroute reis in Duitsland.
De sprookjeskaarten moeten maar even wachten op een nieuw fotoalbum, want deze ga ik dus gebruiken voor de DD van dit jaar.

 De vakjes voor de foto's zijn net wat groter dan Hema correspondentiekaarten en omdat ik ze goed passend wil hebben, heb ik een hele stapel kaartjes gesneden uit dun wit karton.
Op de kaartjes kan ik schrijven over de dag en er foto's opplakken en ze dan verder versieren met stempels, washi tape enz.
 Opengeslagen ziet het foto album er zo uit.
Aan de linkerkant kun je iets schrijven, maar daar zal ik waarschijnlijk ook wel iets overheen plakken.
Er is voor 2 dagen een enkele pagina, voor 28 dagen een dubbele pagina, maar ik maak van te voren geen dagindeling en omdat niet alle dagen een dubbele pagina nodig zullen hebben, past de hele maand van 31dagen er wel in.
 Een simpele DD, maar wel praktisch, want ik kan een stapeltje kaarten meenemen en ter plekke schrijven, of eventueel naderhand de uitgetypte versie van het dagboek in een vakje schuiven.
En ik denk dat als hij meer 'aangekleed' is, het best leuk zal zijn.

5 opmerkingen:

Chris zei

Leuk, Jolande, ik kijk er weer naar uit!

trompke zei

Spannend weer wat je er van gaat maken! Leuk idee van dat fotoalbum.
Waar gaat de reis heen?

Jolande zei

Hanny we gaan naar New York.

trompke zei

Wow... Dat is geweldig! Ik wens jullie alvast een geweldige tijd daar. Beetje vroeg... dat wel, maar dan wens ik dat later nog een keertje.

Margriet zei

Vroeg me laatst al af of je er al mee bezig was ;-) Goede en makkelijke oplossing voor dit jaar. Oooh, naar New York, bofkont!