dinsdag 12 september 2017

P255 Vogelboek les 1

Christine, van het blog Juwelenboek, is begonnen aan lessen voor een nieuw beeldboek  Elk vogeltje zingt.
Ik moet nog een aantal lessen van het bomenboek inhalen, maar ik ga toch alvast meedoen aan dit leuke nieuwe beeldboek.
Elke twee weken komt er een nieuwe les en we werken op losse, vierkante pagina's die later ingebonden worden.
Ik heb nog een fotoboekje met zwarte bladen van de Hema en ik denk dat ik de pagina's daarin ga plakken, ik heb het papier voor de lessen in ieder geval op dat formaat geknipt.

De eerste les is SAMEN KWETTEREN.
De vogeltjes van Christine zijn getekend, maar ik kan niet tekenen en daarom heb ik ze geknipt en geplakt.
Maanden geleden kocht ik een rol inpakpapier met bloemen en vogeltjes erop speciaal om te gebruiken in art journals en na de Mission Inspiration van deze maand heb ik het nu ook voor deze eerste les gebruikt.
De achtergrond is geverfd, de vogeltjes opgeplakt en daarna omlijnd met een zwarte fijnlijner.
Om ze wat levendiger te maken heb ik de oogjes uit zwart papier geponst, opgeplakt en er daarna een wit stipje in gezet.
De muzieknoten en tekst heb ik gestempeld.
Ik vind het alvast een leuk en vrolijk begin van dit nieuwe beeldboek.

1 opmerking:

Margriet zei

Nu krijg ik nog meer zin! Morgen maar eens even kijken of ik wat inspiratie krijg :-)
Schattige vogeltjes en een leuke pagina!