zaterdag 30 januari 2016

JAM 1: Your Name

Tiare Smith is begin van dit jaar begonnen met the JAM challenge: The Journal About Me.
Ik zag dat voorbij komen en vond het leuk, maar ik heb al een All About Me journal dat nog niet eens vol is.
Ook zeg ik steeds dat ik te weinig tijd heb en al genoeg projekten die ik eens af zou moeten maken.
Maar aan de andere kant is zo'n challenge ook wel weer eens een stok achter de deur om echt iets te doen.
Bovendien komen de nieuwe prompts op vrijdag en dan heb ik het weekend om eraan te werken.
Maar nee, ik was flink en ging niet meedoen :-)
Vier weken achter elkaar bekeek ik de challenge en in mijn hoofd had ik al pagina's gemaakt.
Toen gisterochtend nummer 5 online kwam kreeg ik daar ook gelijk een beeld bij en toen dacht ik dat in plaats van ze in mijn hoofd te maken, ik ze toch beter gewoon echt kan maken :-)
Tiare maakt het journal rond, als een JAM, als een record en dat op zich is ook alweer een uitdaging.
In mijn kamer heb ik 2 ronde trommeltjes staan waar ik nog eens een mandala journal in wil maken, maar die waren te laag om 52 cirkels in op te kunnen bergen.
Nu had ik tijdens het opruimen op de zolder een hoge ronde trommel ontdekt, dus die heb ik gistermiddag naar beneden gehaald
Hij is 14cm hoog, dus daar kunnen wel een paar cirkels in :-)

En toen kwam het lastigste...iets vinden met een doorsnede van 18,5 cm, want ik heb geen zin om al die cirkels met een passer te moeten maken.
Het hele huis 3 keer in het rond, maar helaas...alles was of te groot of te klein.
Totdat Dilber en ik koffie gingen drinken en Dilber er speculaasje bij ging eten...
De bodem van die koekjestrommel was precies de goede maat.
Nou toen heb ik gelijk een aantal cirkels zitten knippen en gisteravond ben ik aan de eerste prompt begonnen:
Your name - Use a baby whipe


Tijdens het opruimen van de dozen post vond ik een kaartje met viooltjes erop en alsof ik wist dat ik het nu zou kunnen gebruiken heb ik dat uit de hele stapel gehaald en bewaard.
Er omheen heb ik gelatos uitgesmeerd met een baby whipe.
Mijn naam erop gestempeld en de betekenis ervan opgeschreven in de gele cirkel.
Van een andere kaart knipte ik nog een viooltje en dat heb ik op een stukje foamtape geplakt.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Hahaha, er kan nog best een nieuw project bij :-) Ook wel eens leuk om op een cirkel te werken!

trompke zei

Je moet gewoon dat doen wat je leuk vind. Ik heb zoveel halve projecten liggen. Vind het geen "opgeruimd" gevoel, maar ik maak me er niet meer druk om. Ik leef maar 1 keer.
Erg leuk project. Maar was het geen idee geweest om cirkels te maken van het trommeltje zelf? Met een dikke stift omlijnen en dan aan de binnenkant uitknippen. Maar je hebt al een goed formaat, dus dit is iets (weet niet meer wat) na de maaltijd...

Margriet zei

Mosterd :-)

Jolande zei

Ik ben natuurlijk niet helemaal dom he, dat is het eerste dat ik gedaan heb.
Maar er zit een klein randje aan de buitenkant van de trommel én in de binnenkant, daarom moest ik dus iets zien te vinden dat ongeveer een halve cm kleiner was, want ik kan echt niet netjes een halve cm vanaf een lijn knippen...