dinsdag 16 februari 2016

Kaartje 47

Op de boekenbeurs was ik verbaasd over de hoeveelheid kleurboeken voor volwassenen; een hele (lange) tafel vol.
Járen geleden, toen kleuren voor volwassenen nog niet 'uitgevonden' was zag ik eens ergens in Oostenrijk, kleine mandala kleurboekjes liggen.
Daar heb ik er toen een stuk of 7 van gekocht en af en toe kleur ik er eens eentje.
Daar moest ik aan denken toen ik al die 'fancy' kleurboeken zag en aangezien ik ook eens het kleuren met vaseline wilde proberen heb ik er gistermiddag eentje uitgezocht en ben ik aan het kleuren gegaan.
Ik had natuurlijk geen vaseline, maar gelukkig bleek Jasmine wel een potje te hebben en daar mocht  ik wat van hebben.
We hebben hier in huis een grote bak met allemaal goedkope kleurpotloden (van toen J&J nog klein waren) en daar heb ik een setje van bij elkaar gezocht en voor deze techniek gebruikt.
Ik heb het heel simpel gehouden, geen blending, maar gewoon 1 laagje.
De buitenste rand is normaal ingekleurd, binnenin heb ik vaseline gebruikt en ik vind het verschil goed te zien.
Het was erg leuk om te doen en het resultaat met deze goedkope kleurpotloden vond ik verbazingwekkend mooi.


4 opmerkingen:

Margriet zei

Inderdaad een mooi resultaat! Ben ik nu wel heel benieuwd hoe je dat dan doet met vaseline!!!

Jolande zei

Ik doe een heel klein beetje vaseline met een cocktailprikker op een stukje papier, en daar dip ik de punt van een kleurpotlood in, dit doe ik omdat kleuren kunnen afgeven en dan is het niet handig om rechtstreeks uit de vaseline pot te dippen).
En dan ga ik kleuren.
De vaseline die op je potlood zit, moet je een beetje op je papier smeren zodat je het over een groter oppervlak kan kleuren.
Als het beetje op is weer opnieuw dippen.
Als je klaar bent met een bepaald potlood wel goed de punt afvegen met keukenrol, want vaseline maakt de punt zacht.

Margriet zei

Dank je wel, dat ga ik zeker een keer uitproberen!

trompke zei

Mooi! Ga ik ook een keertje proberen, al ben ik geen fan van kleuren. Leuke techniek.