donderdag 24 september 2015

Beeldboek Artmail Heartmail - les 2

Voor les 2 moest je 2 soorten kadopapier zoeken en dat kombineren met papier van een oud woordenboek o.i.d.
Nou het uitzoeken van kadopapier heeft bijna langer geduurd dan het vinden van de bananendozen bladeren, zulke dingen overdenk ik veel te veel...
Nu hadden we thuis geen kadopapier wat ik geschikt vond en in de winkels waar ik van de week geweest ben kon ik ook niets vinden...
Gisteravond bedacht ik me dat ik nog stukjes kadopapier met hortensia's erop moest hebben, daar pakken ze op São Miguel dingen in en dat had ik meegenomen voor emo,  wel dan was het nu tijd voor emo :-)
Er stond nog een rol lichtblauw kaft papier dat ik er wel mooi bij vond passen en samen met pagina's uit een pocket van Clive Cussler, die ik dubbel heb, werd dat mijn papier om mee te werken.
Ik was van plan om echte postzegels op het boek te plakken, maar toen ik mijn postzegelalbum pakte, kwam ik nog een stukje pakpapier van de Flow tegen, waar postzegels op stonden.
Omdat er toch overheen gewerkt gaat worden heb ik die gebruikt en plak ik de echte zegels misschien wel later op het boek.

 En toen kwam ik van de week deze kaart tegen op een Grieks blog.
Ik kon niet achterhalen of het nou een kaart was of een tekening en van wie, maar ik vond het zo perfekt bij dit projekt passen, dat ik het uitgeprint heb en op de voorpagina ga plakken.
Op de voorpagina zat een vrij grote pocket en daar zou een groot stuk van de onderkant van de kaart in verdwijnen, dat vond ik echt zonde, dus heb ik de pocket 5,5 cm korter gemaakt en nu is het een hele kleine pocket.


2 opmerkingen:

Margriet zei

Mooie papiertjes! Ik had weinig keus qua papier, dus voor mij was het niet zo moeilijk :-) De kaart past er perfect bij! Leuk!

trompke zei

Erg mooi vind ik!