maandag 18 januari 2021

MMM Color Red

 Dit jaar wilde ik weer eens een jaar een No More Excuses Journal maken i.p.v. allerlei prompts en nu met een kleurenthema, de lijst met kleuren voor elke maand lag al klaar.
Ik had de agenda van Daphne's Diary besteld, maar met die bestelling ging van alles mis en op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik gezegd heb laat maar.
Toeval bestaat niet, dus toen ik las dat Mixed Media Morsels van Cat Hand dit jaar een kleurenthema hebben, besloot ik dat ik dan die prompts zou gaan doen.
Net als waar Cat in werkt,  maakte een boekje van 4 x 4 inch met 7 vellen papier erin, maar twijfelde er toch wel heel hard over, want het boekje van vorig jaar (dat ik nog af moet maken) werkt ook al heel lastig en ik ben nog maar op de helft.
Ik denk dat het tegen het eind van het jaar niet fijn meer werken is omdat het veel te dik aan het worden is en daarom heb ik toch maar voor losse pagina's gekozen, die hetzelfde formaat hebben.
Aan de zijkant heb ik een strookje extra gemaakt zodat ik ze kan inbinden en ik denk dat dit een heel stuk fijner zal werken en er beter uit zal zien.
Het maken van de rode achtergrond was geen probleem, maar het vinden van kleine rode plaatjes viel nog niet mee.
Ik plak al heel lang 'kleurboeken,  en heb mappen vol met plaatjes op kleur, maar die waren allemaal te groot, maar het is me toch gelukt om er een aantal te vinden die ik leuk vind.


3 opmerkingen:

trompke zei

Goed idee van je! En het leek mij ook erg leuk met die kleurenthema's. Ben al druk kleuren aan het sorteren en zoeken :-)

Margriet zei

Ik vind hem heel leuk geworden!

Jolande zei

Hanny ik probeer me in te houden om kleuren te zoeken, want dan is de verleiding erg groot om de achtergronden al te gaan maken. Ze zijn los, dus ik zou ze dan in volgorde kunnen leggen, maar eigenlijk wil ik ze gewoon per maand maken.
Wel let ik op kleine plaatjes in kleuren, maar dat vind ik erg tegen vallen.