woensdag 19 september 2018

Die cut machine van de Action

Ik ging vanmiddag even naar de Action en daar waren net de blokken met kerstpapier binnen gekomen.
Daar mag ik er van mezelf elk jaar wat van kopen :-) en nu nam ik er 2 mee in de klassieke kerstkleuren rood/groen en daarnaast een heel mooi blok met winterse kleuren.
 Er waren nieuwe laagjesstempels dus die heb ik ook maar meegenomen. De inkt is meestal niets, maar daar gebruik ik mijn eigen inkt wel voor, de stempeltjes zijn wel grappig.
 Maar waar ik eigenlijk voor ging was de Die cut/Embossing machine.
Vandaag haalde ik het Leuvense krantje uit de brievenbus en op de advertentie pagina van de Action viel mijn oog op dit machientje.
Voor € 29,95 wilde ik er wel eentje hebben en die ben ik toen maar gelijk gaan halen.
Het machientje is geschikt voor A-5 formaat, maar dat lijkt me geen probleem.
Toen ik de doos openmaakte zag ik als eerste twee embossingfolder en 2 setjes met die cuts.
 Vier platen A-B-B-C
Het handvat moest er aan bevestigd worden en om het schroefje vast te draaien zat er zelfs een sleuteltje bij.
 Het ziet er in ieder geval heel schattig uit, helemaal mijn kleur!
 En toen moest ik natuurlijk even testen of het ook werkt, dus eerst een velletje cardstock in de embossingfolder (links) en die kwam er goed uit.
Daarna een cirkelmal op een ander velletje (rechts) en ook dat werkte heel goed.
 Het enige waarvan ik niet weet of het normaal is, is dat de mal ook in de laag die er bovenop moet snijdt, maar ach, het is een gebruiksvoorwerp, dus zo erg is het ook niet denk ik.
Mijn eerste indruk van het machientje is heel positief.
Ik heb ook nog een paar losse dies gekocht.
En nu moet ik alle dies die ik al heb uit gaan zoeken en bij mijn stempels organiseren.
Ik had ze allemaal in een doosje gedaan omdat ik niet van plan was om zo'n dure machine te kopen en niet dacht ze ooit te gaan gebruiken :-)

7 opmerkingen:

Margriet zei

Hem, ik had besloten hem niet te kopen, maar nu ga ik toch weer twijfelen!

Jolande zei

Ik heb best veel dies die bij de stempeltjes zaten en heb bij mezelf wel eens gedacht van waarom verkopen ze ook geen machientje dat een beetje leuk geprijst is.
Nou en daar was het dan :-)
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met het ordenen van de dies en als voorbeeld heb ik ze allemaal uitgestanst en het ding werkt als een zonnetje en het ziet er allemaal heel goed uit.
Niet dat ik hier nou dag en dagelijks mee in de weer zal zijn, maar ik ben er wel blij mee om het te hebben, dat als ik eens wat wil doen het ook kan (net als bv met de gelliplate).

Jolande zei

Jij hebt natuurlijk Hanny in de buurt die zo'n machientje heeft, maar dat werd voor mij een eind ver fietsen :-)

Margriet zei

Klopt, en Jolanda heeft ook zo’n ding. Maar ik ga zo wel even kijken of er nog eentje is ;-)

Margriet zei

Ze waren er niet :-(

Jolande zei

Dat geloof ik best want hier gingen ze heel erg snel.
Toen ik woensdag de advertentie zag dat het een weekaanbieding was ben ik direkt in de auto gestapt.
Toen ik in de Action binnen kwam stonden er een stuk of 10, maar na een half uurtje stonden er nog maar 4.
Jammer joh, heeft Drachten maar 1 Action? Zit er niet nog ergens eentje in de buurt van een kringloopwinkel hahaha

Margriet zei

Ze zijn hier nog niet geweest! Te veel vraag bij andere filialen! Ach, wie weet komen ze nog en heb ik mazzel en anders maar niet. Volgens mij is er maar 1 Action hier :-)