donderdag 17 oktober 2013

BOO journal

Op de hobby afdeling van de boekenbeurs in Mechelen vond ik 3D stickertjes met Halloween monstertjes erop.
Ik had niet gelijk een idee van dat zou ik er mee willen doen, maar ik besloot ze toch mee te nemen, want je kunt er beter mee verlegen zitten, dan om verlegen :-)
Ik heb er geen aparte foto van gemaakt, maar ze staan rechtsonder op deze foto.

Tijdens het maken van de DD kreeg ik commentaar dat ik al met Kerst bezig was terwijl Halloween nog moest komen en dat ik daar beter iets voor kon maken :-)
Geen paniek, nog tijd zat voordat het 31 oktober is.
Nu had ik inmiddels _stapels_  gestreken toiletrolletjes, waarvan er 6 al tot een soort boekje gebonden waren en ik besloot om daar mee aan de gang te gaan.
Het leek me leuk om op elke pagina een monstertje te plakken en dat in kombinatie met een stempel.
Echt Halloweenpapier had ik niet, dus keek ik wat er enigszins geschikt was of kleurde ik zelf papier met inkt.

De voorkant maakte ik het laatste :-) De naam BOO journal schoot me tijdens het maken te binnen en daarom maakte ik een BOO stempel en bewaarde ik het spookje om op de voorkant te plakken.
De sterretjes zijn ook 3D en zaten ook op het stickervel.
De maan heb ik op foamtape geplakt zodat hij ook wat hoger ligt.
De vleermuis heb ik eerst op papier gestempeld en toen ge-fussycut (vroeger zei ik altijd dat ik iets uitgeknipt had, maar dat blijkt tegenwoordig fussycutting te heten; geweldig leuk woord :-) )


 De eerste pagina heeft een flap en als je die open klapt is er een kleine pocket waar een tag met een monstertje in zit.
Voor de foto ligt de tag er even op. Ik heb mezelf helemaal overtroffen door het stempeltje van de spin toch te gebruiken!!!
 Een (zelfgemaakt) spookhuis stempel, de volle maan is een geponst en geinkt rondje en een 3D vleermuisje van het stickervel.
 Ik stempelde een zelfgemaakt spinneweb stempel op papier, knipte dat uit en maakte er met foamtape pockets van, die de tag met daarop de 3D kat vasthouden.
 Dit stempel vind ik op een struik met vleermuizen lijken. Ik gebruikte er een stukje van en zette het 3D uiltje op één van de 'takken'. De volle maan is weer een geponst rondje.
 
 Het vleermuisstempeltje vond ik ook op de boekenbeurs in Mechelen. Als je het envelopje open maakt komt er een piepklein monstertje tevoorschijn.


 Een 3D heksje met daarnaast een pocket met een zelfgemaakt stempel van een kat. Er zit een kleine tag in met daarop een skelet stickertje.

 Een bellyband met een monstertje erop en eronder zit een gestempelde vleermuis tag.

 
 Omdat ik het spookje op de voorkant wilde gebruiken, had ik één pagina waar ik geen 3D monstertje voor had. Op de beurs in Mechelen had ik ook een Trick or Treat stempelsetje gevonden en op het stickervel zaten een paar candy corns en dat vond ik een perfekte kombinatie om een pagina mee te maken.
De ventjes heb ik eerst gestempeld en daarna helemaal gefussycut :-)

 Het haar van dit 3D monstertje gaat helemaal omhoog staan bij het zien van het zelfgemaakte spookstempel :-)

 Het pompoenstempel had ik vorig jaar al eens gemaakt als een opdracht voor Smashing Autumnn, maar het past natuurlijk perfekt bij Halloween. Ik heb het een aantal keer gestempeld, ingekleurd en er toen een pumpkin patch mee gemaakt, waar het 3D monstertje zich in verstopt heeft.
 Alle pagina's hebben een tag, die ik zo plat mogelijk wilde houden.
Als jaren heb ik in mijn stickermandje spookstickertjes zitten en die passen natuurlijk perfekt in een BOO journal :-)
Op de achterkant staat een zelfgemaakt stempel.

Ik dacht dat ik aardig wat ruimte tussen de pagina's had, maar het boekje is uiteindelijk een stuk dikker geworden :-)
Met weinig en vrij simpele materialen vind ik het een erg leuk boekje geworden.

En nu eens kijken wat ik met de andere toiletrolletjes zal gaan doen hahaha

5 opmerkingen:

Margriet zei

Heel erg leuk boekje is het geworden J-tje!!! En van fuzzycutting had ik echt nog nooit gehoord.

Margriet zei

oeps...fussycutting is het dus ;-)

Chris zei

Wat een leuk boekje!

Chris zei

Wat een leuk boekje!

trompke zei

Sprakeloos... van dit prachtige boekje, van jouw lef om een sp*n te stempelen en van fussycutten :-)
Ik fussy-rip altijd mijn tekeningetjes.