zondag 13 januari 2013

bloem 13

Ik wilde graag een sneeuwklokje borduren.
Eerst moest ik het patroon aanpassen, want er stonden twee sneeuwklokjes op, dat werd te breed en ik wilde maar één bloem.
Ik dacht laat ik het op gele Aïda stof borduren, anders zie je het witte bloemetje niet meer.
Toen het bloemetje af was vond ik het erg zielig staan zo op die stof, dus heb ik hem in de sneeuw gezet en daarna de rest opgevuld met blauw.
Maar toen dat af was vond ik het geheel nog te iel en heb ik er nog een paar randjes blauw omheen gezet.
Omdat ik dacht dat ik alleen het bloemetje zou maken had ik het niet ingespannen en was ik ook redelijk dicht bij de kanten begonnen, nou echt geweldig borduurde dat niet....
Het was maar goed dat ik vanmorgen vroeg begonnen was, want het heeft veel meer tijd gekost dan ik gedacht had.
Ik was van plan om elke maand een bloemetje te gaan borduren, maar daar slaap ik eerst nog wat nachtjes over :-)


5 opmerkingen:

Margriet zei

aaah, elke maand een bloemetje moet toch lukken??? Het sneeuwklokje is erg mooi en ik vind dat blauw er omheen het wel echt afmaken!

trompke zei

Dat kost je zeker een paar uurtjes per maand. Maar ik vind dit sneeuwklokje wel heel erg lief...

marian zei

lief bloemetje! en na die paar nachtjes kun je dan weer borduren lijkt mij.

Helma zei

Nou dat is prima gelukt , Jolande...leuk dat je meedoet en de foto mag vast ook wel op kladblogger toch de 10 e...je kan er zo een wandkleedje van maken in miniatuur! ik benieuwd naar je volgende blom en het hoeft echt niet in 1 dag gedaan te worden...elke dag eventjes is dat een idee?

groetjes helma

Jolande zei

Hahaha Helma, het is dus juist de bedoeling dat de bloem wel op de dag gemaakt wordt. Ik heb hem dus expres op zondag gemaakt, zodat ik lang de tijd had en het heeft me veel meer tijd gekost dan ik gedacht had.
Ik heb wel een simpel patroontje voor februari, maar of dat ook simpel blijft...
Op KB zetten doe ik ze niet, want ze zijn echt niet mini.