woensdag 15 november 2023

Monkey 1: Ik ben Monkey

 Op de Memory Dex Crafts Group is Lolly aan een nieuwe serie/challenge begonnen.
Memory Dex kaartjes maken met een terugkerend figuurtje en per kaartje een klein verhaaltje vertellen.
Je bent vrij om wat dan ook te doen, zolang je maar hetzelfde figuurtje gebruikt en je ook zelf kunt bepalen hoe veel en hoe vaak je iets wil maken.
Het sprak me allemaal erg aan en omdat het al heel lang geleden is dat ik nog eens een Memory Dex kaartje gemaakt heb besloot ik mee te doen.
Lolly gebruikt een die cut van een beertje, maar ik wil meer doen met mijn stempeltjes, dus keek ik mijn mapjes door op zoek naar een figuurtje dat geschikt zou zijn en dit aapje sprak me direkt aan.
 Netjes uitknippen lukte niet en de onderbroken lijnen vond ik ook niet echt mooi, dus verder denken en zoeken naar een ander stempeltje.
Maar toch bleef dit aapje in mijn hoofd zitten en zag ik hem al allemaal avonturen beleven, dus knipte ik er eentje uit met een wit randje eromheen en trok ik de lijntjes door en dat vond ik er helemaal niet slecht uitzien.
Dus maakte ik een aantal aapjes en het eerste Memory Dex Kaartje
 De pons om de gaatjes te maken ligt nog in Belgie, dus heb ik de gaatjes voorlopig maar even getekend.
Lolly maakte "journaling boxes" die je uit kunt printen, het verhaaltje opschrijven en dan op de achterkant plakken.
Mijn verhaaltje op dit kaartje is:
 
"Ik ben Monkey.
Ik ben gek op bananen én op gestreepte t-shirtjes.
Deze foto heb ik laten maken voor het foto album 
van mijn avonturen."

Geen opmerkingen: