woensdag 1 juli 2020

30 DC #3 Double Corner Flip

In 2018 deed Caraol Tinson een 30 Day Challenge: elke dag een element voor een journal in een giftbag.
Ik heb een aantal van de filmpjes bekeken en nu ga ik dus ook zo'n jounal maken, waarschijnlijk niet in een giftbag, maar aangezien alles toch pas op het allerlaatst in elkaar gezet wordt hoef ik dat nu nog niet te beslissen.
Ik maakte in 2018 een Assepoester journal om de kwartetspellen een plaatsje te geven, maar eigenlijk had ik daar nooit een echt hoera gevoel bij en ik had ook altijd in mijn achterhoofd het idee dat ik het waarschijnlijk anders zou gaan maken.
En dat ga ik nu dus doen met dit 30DC journal.
Het wordt een dik journal waarin nog redelijk veel pagina's leeg blijven om zelf te vullen, dus dat is ideaal, want ik wil niet alleen kwartelspellen erin hebben, maar ook reclameplaatjes, stickertjes, pagina's uit sprookjesboeken enz.
Maar nu maak ik dus eerst de elementen in de komende 30 dagen (of eerder lol)
Op dag 1 en 2 werd de cover en de signatures besproken en op dag 3 werd een double corner flip gemaakt.

Ik ben niet zo van papier naaien, dus ik nam 2 vellen van een Action Disneyblokje en plakte daar de double corner flip mee.
Nu was dat papier erg glad, dus dat wilde niet goed met de lijm, maar gelukkig had ik nog twee dezelfde velletjes en die besloot ik dan toch maar op de naaimachine te naaien.
Alleen dacht de naaimachine daar heel anders over, want alhoewel ik de stiksteek op de grootste lengte had gezet, maakte hij super kleine steekjes en was het papier dus prachtig doormidden geperforeerd...
Toen heb ik uit een oud papierblokje met herfstmotieven twee velletjes gepakt en die heb ik met de hand vast gestikt en dat werkte!
Alle elementen worden later pas in het journal vastgemaakt, dan kunnen ze nog verplaatst over veranderd worden en is het makkelijk om de pagina's nog te bewerken, maar hier heb ik alvast even geprobeerd of ik een gestencilde achtergrond leuk zou vinden.
Als de flip dicht is, is het een pocket en ziet het er zo uit.
 De eerste flip
 De tweede flip is het midden en die was oorspronkelijk kaal.
Ik vond dat niet mooi en heb er toen dit glazen muiltje uit een Assepoester reclame van de Efteling opgeplakt.
 Als je de tweede flip verder vouwt zit er op de onderkant van de eerste flip nog een kleine banner, die als tuckspot dienst doet.

1 opmerking:

Margriet zei

Leuk, een nieuw Assepoester journal! Hahahaha, dat naaien van papier herken ik, ik heb ook wel eens 2 stukken overgehouden door een te goed perforatiestiksle!