woensdag 15 november 2017

P319 Mission Inspiration November

Ik begin altijd met een focal point dat bij een van de onderwerpen past en liefst ook nog bij de kleuren, maar deze keer was dat wel heel moeilijk.
Tot ik in mijn landen-archiefbak een plaatje tegen kwam van een Azteken priester(?) en daar ben ik toen deze Mission omheen gaan maken.

1. Glue &Layer blocks of newspaper text
Bij gebrek aan newspaper  heb ik boekpagina's genomen
 2. Cover with a thin washes of colour
Dat werd een teal wash
 3. Make marks with your fingers
Ik heb een mandala boek met patronen van oude beschavingen en daar staat ook een stuk in met patronen van de Azteken.
Met mijn vingers heb ik toen met gele en rode verf (die het meest op raspberry leek) heb ik toen een rand met stippen gemaakt, die ik bij stap 8 verder af ga werken.

4. Use a stencil or two to add texture.
Dit is ook een motief dat voorkomt en met een teal die iets donkerder is heb ik wat op de pagina gezet.
5. Add a focal image or two
Dat werd dus één plaatje, dat ik aan ze zijkanten nog wel wat heb moeten inkorten.
 6. Add splatters or texture sprinkles
Ik ben van mening dat de meeste werkstukken verpest worden door splatters en ook hier paste het helemaal niet in het 'verhaal' in mijn hoofd, dus heb ik bijna de hele pagina afgedekt zodat de splatters alleen op de buitenste rand kwamen.
Je moet een bril op zetten, maar ze zijn er :-)
 7. Scrape/Drag white paint around your edges
En toen waren de splatters weer weg hahaha.
Ik had het natuurlijk al van te voren bedacht en vond het een prima oplossing.
 8. Greate a frame or border around your page.
In het witte geschraapte stuk tekende ik met een zwarte pen een rand en maakte de gele en rode stippen ook af tot een rand.
Daarna heb ik nog een zwart randje om het plaatje getrokken en er het woord native bij geplakt.
Mission Accomplished!



2 opmerkingen:

Margriet zei

Hahaha, ik moet altijd zo lachen om jouw antipathie voor spetters! Maar je hebt het weer mooi opgelost en er een mooie Mission van gemaakt!

trompke zei

Geweldig! Ben het helemaal met Margriet eens.