dinsdag 8 augustus 2017

P220 Mission Inspitation August

Toen ik zaterdagmiddag de Mission Inspiration voor deze maand online zag komen wist ik vrijwel gelijk wat ik wilde gaan maken.
In een van mijn flightmagazines moest een plaatje staan dat ik zou kunnen gebruiken en ik hoefde zowaar maar twee magazines door te bladeren voordat ik het gevonden had.
De kittens lagen te slapen dus ben ik gelijk aan de slag gegaan.

1.Cover your page with book tekst fragments
Uit een boek dat ik hier speciaal voor heb scheurde ik stukjes die ik op de pagina plakte.
 2. Add a thin wash of paint or gesso.
Als ik gesso kan vermijden zal ik het niet laten, dus het werd een wash van paint.
De kleur die het dichts in de buurt kwam van buttermilk was Elfenbein.
 3. Stamp over your page with ink or paint.
Deze cloudy sky ink van StazOn kwam het dichtst in de buurt bij warm grey (warm grijs...ik krijg er toch zo'n jeuk van).
En met het notenbalken stempel, stempelde ik op de pagina.
 4. Add one or more focal images.
Dit was dus het bewuste plaatje dat ik zocht, maar wat ik niet meer wist was dat de t-shirts van de muzikanten peach kleurig waren, dat kwam dus helemaal geweldig uit.
 5. Add washi tape or patterned paper strips.
Dat werd washi tape, gelukkig heb ik rolletjes van die in het muziekthema passen.
 6. Add texture past through a stencil.
Het stencil is van papier en eigenlijk niet geschikt voor texture paste, maar omdat het zo mooi paste heb ik het toch maar gebruik.
 7. Add splatters, drips or runs.
Dat werden kleine splatters en omdat ik geen peach kleurige verf heb, mengde ik oragnerot met wat wit.
 8. Paint ink or doodle a border or frame.
De rand maakte ik met hetzelfde mengsel, maar omdat het niet echt als frame tot zijn recht kwam heb ik er met een zwarte pen nog een lijn omheen getrokken.
 En omdat ik elke maand ook een van de vijf woorden gebruik heb ik dat deze keer ook gedaan.
Uit de uitgeprinte Mission knipte ik het woord RYTHMN en dat paste precies op de muziekstandaard.
En ongeveer anderhalf uur later was de Mission Inspiration voor deze maand af!

1 opmerking:

Margriet zei

Zo, alles weer bekeken van de laatste drie weken 😊
Mooie mission is dit geworden, mooi rustig van kleur!