zondag 21 september 2014

December Daily 2014 Basis

Gesprek hier in huis vanmiddag:
Paul: "Wat ben je eigenlijk aan het maken?
Ik: "De December Daily."
Paul: De DECEMBER Daily?...Tja, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. :-)

Een hele poos geleden zag ik ergens online hoe je van 1 scrapbookvel (30 x 30 cm) een journalpagina kon vouwen (Ik kan de link niet meer vinden, maar had gelukkig opgeschreven hoe het moest.)
Voordat we naar Duitsland gingen, wilde ik zo'n journal maken, want ik wilde kijken of ik daar in de vakantie gelijk een vakantiejournal van kon maken.
Daar is dus niets van terecht gekomen, want ik heb er, als we met vakantie zijn, gewoon geen tijd voor.
Maar terwijl ik de pagina's aan het maken was, bedacht ik dat ik op deze manier ook de DD voor dit jaar wilde gaan maken.

Nu had ik dus de 'Duitsland pagina's' ongebruikt liggen, maar die hadden geen Kerst/december-achtig motief en dat vind ik voor een DD toch wel erg leuk.
Zoals alle andere jaren, was ook dit jaar weer het uitgangspunt om te werken met wat ik al in huis had.
De dunne scrapbookvellen  had ik dus al en ook had ik velletjes over van de 15 x 15 cm blokken waar ik vorig jaar een journal mee maakte.
Toen bedacht ik dat ik die velletjes mooi kon gebruiken om het middenstukje van de pagina's alsnog een kerstig motiefje te geven.
Ik vouwde wat nieuwe pagina's tot ik er genoeg had, vouwde kerstpapiertjes voor het midden en stempelde er de dagen op.

Tussen twee dagen zit in het midden een pocket met een opening aan de bovenkant.
Voor in elke pocket maakte ik van dik papier een tag, waar een foto op geplakt kan worden, of extra ruimte is om te schrijven.
Voor de Duitsland pagina's had ik al tabs gemaakt van een stukje karton wat ik ooit gemarmerd had d.m.v. de scheerschuimtechniek en ook al is het geen kerstmotief ik vond ze leuk genoeg om te laten zitten, dus heb ik er voor de nieuwe pagina's bijgemaakt.
Voor de foto heb ik even een tag in de zijpocket geschoven. Ook daar is dus extra ruimte om een foto of iets anders in te stoppen.
Vervolgens heb gaatjes gemaakt met de Bind-it-All en als de DD af is maakt ik een kaft en bind ik alles in.
Maar voor nu is de Basis van mijn zevende DD klaar!

3 opmerkingen:

trompke zei

Dat ziet er al heel leuk uit! Ja, je bent niet laat dit jaar :-)

Margriet zei

Geweldig! En zo mooi op tijd. Ik ben benieuwd of ik dit jaar weer 1 ga maken :-)

Chris zei

Ik durf het bijna niet te vragen. ...