zaterdag 13 juni 2015

Story Map 1. Boutersem

Tijdens het zoeken naar leuke printjes voor in het Australie Journal kwam ik het maken van Story Maps tegen.
In plaats van op te schrijven, wat je tijdens een uitstapje of een reis doet, maak je met behulp van  pictogrammen een soort landkaartje.
Dat vind ik erg leuk en het leek me dat zelfs met het ontbreken van het tekentalent-gen ik dat misschien nog wel zou kunnen doen.
Vanmiddag heb ik mijn eerste, hele simpele story map gemaakt.
Vanmiddag zijn we met de auto naar Boutersem gegaan. Daar zijn we lopend naar een mysterie cache gegaan, die vlakbij een grote boom lag.
We kwamen door allemaal velden en het was een zonnige middag.
En, al zeg ik het zelf, ik vind hem best leuk geworden voor een eerste probeersel.

En toen zat ik naar het losse kaartje te kijken en te denken of het niet handiger zou zijn om zulke kaartjes in een ringband journal te maken.
Ik heb toen gelijk dit kaartje nog een keer gemaakt in zo'n journal om te kunnen vergelijken wat ik fijner vind werken.

En nu weet ik het niet :-)
Ze hebben allebei voor en nadelen.
Misschien nog maar een derde variant maken: grotere losse kaartjes die ik dan later zelf inbind whahaha

7 opmerkingen:

trompke zei

Volgens mij heb jij het goeie gen... alleen weet je dat zelf blijkbaar niet! Prachtig gedaan!
En wat een ontzettend leuk idee om dat zo te doen.

Margriet zei

Hij is perfect!!! Hartstikke leuk en zie je nou wel dat je best kan tekenen! Je hoeft echt niet meteen een Leonardo da Vinci te zijn hoor!
Ik kwam dit ook in een journalboek tegen, maar was het al weer vergeten, maar dit lijkt mij ook wel erg leuk om op een keer tijdens onze vakantie te doen! Ik hoop dat ik het onthoud :-)

Margriet zei

Jullie zijn trouwens wel aan het spookrijden geweest, zowel op de heen- als de terug reis hahaha

Jolande zei

We oefenen vast voor op het kangoeroe eiland lol

Jolande zei

Ik heb er een foto bijgeplaatst. Welke vinden jullie leuker?

Margriet zei

Ze zijn allebei leuk, maar ik vind het in zo'n ringband wel erg leuk staan!

trompke zei

Ik vind die losse mooier. Maar dat komt door het blauwe papier erachter denk ik.